English

محمد پهلوان:

تعداد بیماران بدحال در ده روز گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: بیش از هزار و ۱۶۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری هستند.

تعداد بیماران بدحال در ده روز گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد پهلوان رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام: تعداد بیماران بدحال در ده روز گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است و هم اکنون بیش از ۲۵۰ بیمار بد حال مبتلا و یا مشکوک به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان بستری هستند.

پهلوان همچنین با اشاره به افزایش بیماران کرونا عنوان کرد: بیشتر بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه، افرادی هستند که یا واکسن را دریافت نکرده اند و یا اینکه به بیماری زمینه‌ای مبتلا هستند و روند بستری بیماران در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنان افزایشی است و پیش بینی می‌شود این شرایط تا دو هفته آینده ادامه داشته باشد.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه افزود: بیش از هزار و ۱۶۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری هستند و دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیش از ۸۸۰ بیمار بیشترین سهم را در این زمینه داراست.

وی تصریح کرد: اومیکرون قدرت انتشار بسیار بالایی دارد و از همه افرادی که علائم شبیه به سرماخوردگی دارند درخواست می‌شود برای پیگیری و بررسی لازم به نزدیکترین مرکز سطح یک خدمات درمانی مراجعه و از حضور مستقیم در بیمارستان‌ها اجتناب کنند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: تجربه نشان داده است که همکاری مردم نقش موثری در کنترل موج‌های کرونایی دارد از این رو مردم با رعایت دستور‌های بهداشتی، اجتناب از دورهمی ها، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون مدافعان سلامت را در مهار این همه گیری یاری کنند.

پهلوان در خاتمه یادآور شد: هم اکنون در خراسان رضوی شهر‌های بردسکن، بینالود، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، خلیل آباد، چناران، خواف، خوشاب، رشتخوار، سرخس، سبزوار، فریمان، قوچان، کاشمر، کوهسرخ، گناباد، مشهد، مه ولات و نیشابور در وضع قرمز و باخرز، زاوه، جوین، فیروزه، درگز، کلات، جغتای، در وضعیت نارنجی و صالح آباد و بجستان در وضع زرد کرونایی قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه