English

اصغر باقرزاده:

همگان باید نقش تربیتی خود را با دانش آموزان احیا کنند

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: باید در همه شبکه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشیم و دانش آموزان را در همه لحظات همراهی کنیم و با توجه به امکاناتی مانند اردوگاه و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید دانش آموزان را به این مبادی و امکانات مرتبط کنیم.

همگان باید نقش تربیتی خود را با دانش آموزان احیا کنند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در سخنانی عنوان کرد: نقش تربیتی والدین و معلمان برای دانش آموزان باید به صورت توامان اجرا شود.

باقرزاده این سخنان را در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد و ادامه داد: در حال حاضر به دلیل شرایط پیش آمده ناشی از کرونا ارتباط با دانش آموزان قطع شده است و حضور دانش آموزان در ساعات غیردرسی در شبکه های اجتماعی است بنابراین ما نیز به عنوان متولی آموزش و پرورش باید در این عرصه‌ها حضور فعال و موثر داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: همگان باید نقش تربیتی خود را احیا کنند و با دانش آموز ارتباط‌ داشته باشند و در دوره جدید مدیریت وزارت آموزش و پرورش به مربیان پرورشی تاکید داریم که نقاط مغفول را دریابند چرا که دانش‌آموز در عین تعلیم ، نیاز به بازی و سرگرمی دارد و در این عرصه‌ها دشمن به جای ما در حال پرکردن وقت دانش آموزان است.

وی افزود: باید در همه شبکه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشیم و دانش آموزان را در همه لحظات همراهی کنیم و با توجه به امکاناتی مانند اردوگاه و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید دانش آموزان را به این مبادی و امکانات مرتبط کنیم.

باقرزاده همچنین تاکید کرد: جایگاه معلم بسیار والا است و خدمات و زحمات معلم با بازنشستگی به پایان نمی‌رسد و مرحله استفاده از تجربیات این عزیزان باقی می‌ماند و هجمه‌های به آموزش و پرورش و زیر سوال بردن تلاشهای معلمان و مربیان پرورشی وارد شده است و والدین نیز باید نقش تربیتی خود را برای دانش آموزان ایفا کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با قدردانی از خدمات چهار ساله قاسمعلی خدابنده در سمت مدیرکلی آموزش و پرورش خراسان رضوی، سیدامیر شوشتری به عنوان سرپرست این اداره معرفی کرد.

باقرزاده در خاتمه خاطرنشان کرد: تا زمانی که ارتباط میان معلم و دانش آموز برقرار نشود هیچ برنامه تربیتی را نمی‌توان اجرا کرد و در حال حاضر بیشترین زمان دانش آموز در منزل و خانواده سپری می‌شود و نقش تربیتی والدین در این برهه بسیار مهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه