English

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران:

۱۵ درصد مدارس ابتدایی استان تحت پوشش طرح خوانا قرار دارند

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت: 15 درصد مدارس ابتدایی استان تحت پوشش طرح «بسته تحولی مدرسه خوانا» قرار دارند.

15 درصد مدارس ابتدایی استان تحت پوشش طرح خوانا قرار دارند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، قاسم مهدوی درباره مدارس مجری طرح خوانا، اظهار داشت: بسته تحولی مدرسه خوانا دارای رویکرد التیام بخش است که زمینه‌ساز تحولات شگرف در بطن جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همه مجریان طرح با دقت نظر و دغدغه مندی نسبت به تحقق اهداف طرح اهتمام داشته و از خلاقیت‌های خود جهت بارور کردن طرح مذکور بهره گیرند، ادامه داد: داده‌ها حاکی از آن است کودکان ما در زمینه ارکان زبان‌آموزی، درک مطلب و ارتباطات دچار چالش هستند که نیازمند ورود مؤثر بدان است و بنابراین چاره‌اندیشی در این باره صورت گرفته و بسته تحولی مدرسه خوانا از سوی معاونت آموزش ابتدایی وزارت تدوین شد.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت: دوره‌ ابتدایی را مؤثرترین دوره در نظام تعلیم و تربیت رسمی است که همین امر ضرورت توجه بدان را صد چندان می‌کند و به همین منظور دست‌اندرکاران تربیتی باید با آگاهی نسبت به این دوره حساس و هویت آفرین، تمامی تلاش‌شان را به کار گیرند تا بیشترین بازدهی از آن حاصل شود چرا که رخداد هر تحولی، به این دوره گره خورده و به همین خاطر طرح تحولی خوانا در حال اجرا شدن است.  

وی سرمایه‌گذاری بر طرح‌های وزارتی را مسئله مهمی برشمرد و تصریح کرد: نگاه کارشناسانه و نظارت مدبرانه بر پیشبرد چنین طرح‌هایی، می‌تواند منشاء اثر بوده و با اجرای آن تا سالیان طولانی آثار ماندگار بر نگرش و رویکرد متربیان باقی خواهد ماند و هدف اجرای بسته تحولی خوانا تلفیق مهارت‌های زندگی در مهارت‌های پایه خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت‌ کردن است.

مهدوی همچنین به بیان نقاط قوت طرح مذکور پرداخته و ضمن اشاره به چالش‌های پیش رو، راهکارهایی را در جهت استمرار مثمرثمر طرح تحولی مدرسه خوانا بیان داشته و افزود: تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان مازندران مجری طرح خوانا هستند که در این بین 336 مدرسه، 2402 کلاس، 2402 آموزگار و 11 هزار و 194 دانش‌آموز حضور دارند و با راهبری 16 مدرس کشوری و 11 مدرس میانی به پیش می‌روند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه