English

آیت‌الله سید احمد خاتمی:

حضرت رسول (ص) شخصیت زنان را احیا کرد

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: جامعه آن دوران دختر را لکه ننگ می‌دانست و او را زنده ‌به‌گور می‌کرد و پیامبر شخصیت زن را احیا کرد و زنده به گور کردن دختران را گناه بزرگ دانستند.

حضرت رسول (ص) شخصیت زنان را احیا کرد

به گزارش خبرگزاری موج، آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در سخنانی عنوان کرد: رفتار پیامبر (ص) را می‌توان در سه بخش نحوه برخورد با کودکان، زنان و جوانان بررسی کرد.

آیت‌الله خاتمی این سخنان را در مراسم جشن مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) در مشهد مقدس اظهار کرد و ادامه داد: در خصوص رفتار پیامبر اسلام (ص) با کودکان، پیامبر (ص) فرمودند؛ من چند کار را تازنده‌ام ترک نمی‌کنم ازجمله سلام کردن به بچه‌ها تا به‌عنوان سنت بعد از من بماند و پیروان من به بچه‌ها به‌عنوان شخصیت‌های بزرگ آینده سلام کنند، البته بچه‌ها نیز به بزرگ‌ترها نیز سلام می‌کنند، سنت سلام باید سنت گسترده‌ای باشد.

امام جمعه موقت تهران همچنین افزود: پیامبر (ص) هنگامی‌که از سفر برمی‌گشتند و بچه‌ها به استقبال ایشان می‌آمدند، آن‌ها را سوار بر مرکب می‌کردند و به اصحاب می‌گفتند؛ احترام آن‌ها را حفظ کنید، این برخورد پیامبر با کودکان است، کودکانی که شخصیت‌های آینده هستند و باید او را باشخصیت بزرگ کرد.

وی تصریح کرد: حضرت رسول (ص) شخصیت زنان را احیا کرد و جامعه آن دوران دختر را لکه ننگ می‌دانست و او را زنده‌به‌گور می‌کرد و پیامبر شخصیت زن را احیا کرد و زنده به گور کردن دختران را گناه بزرگ دانستند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین اضافه کرد: حضرت نسبت به دختر گرامی خود احترام ویژه‌ای قائل بودند و فرمودند: بوی بهشت از فاطمه‌ام به مشام می‌رسد.

وی در ادامه تاکید کرد: ما با اشتغال زنان هیچ‌گاه مخالف نبوده و نیستیم و به‌شرط رعایت حقوق خانواده و عفاف مانعی ندارد و نباید ارزش خانه‌داری و شوهرداری کمرنگ شود؛ خانه و خانواده زیربنای پردازش یک جامعه متمدن است و فرزندان در آن رشد پیدا می‌کنند، لذا نباید این ارزش کمرنگ شود؛ ارزش شوهرداری و خانه‌داری، داشتن خانواده گرم و باصفا و صمیمی سیره پیامبر اکرم (ص) است.

آیت‌الله خاتمی در خاتمه یادآور شد: سیره رسول خدا (ص) در ارتباط با جوانان و واگذاری مسئولیت‌های حساس جامعه اسلامی نیز راز تکیه فوق‌العاده رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان عمل به سیره پیامبر (ص) است؛ جوانان ما رویش‌های انقلاب هستند و در عرصه‌های علمی، فناوری، پزشکی، و… خوش درخشیدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه