English

رییس شورای شهر اصفهان خبر داد:

راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری اصفهان از خرداد سال ۱۴۰۱

رییس شورای شهر اصفهان از راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری اصفهان از خرداد ماه سال 1401 در اصفهان خبر داد.

راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری اصفهان از خرداد سال 1401

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمد نورصالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه طرح شفافیت از اول بهمن با فعالیت کمیته سلامت اداری عملیاتی شد، بیان داشت:همچنین سامانه سوت زنی نیز در شورا فعالیت خود را آغاز کرده و سامانه شفافیت به دلیل اینکه هنوز اطلاعات آن تکمیل نشده از خردادماه سال 1401 راه اندازی می‌شود.

وی با با بیان اینکه در شهرداری میز هوشمند تعریف شده است، افزود: در بودجه سال آینده 100 میلیارد تومان برای هوشمندسازی درنظر گرفته‌ شده است

این مقام مسئول با رشد 41 درصدی بودجه ۱۴۰۱ نسبت به بودجه امسال بیان کرد: مناطق 15 گانه شهر اصفهان از نظر خدماتی، فرهنگی و اجتماعی با هم فاصله دارند که در کوتاه مدت رفع نمی‌شود و کم کردن این فاصله زمان‌بر است.

رییس شورای شهر اصفهان ادامه داد: 200 محله در شهر اصفهان وجود دارد که رسیدگی به 90 محله توجه بیشتری می‌خواهد که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال آینده 30 محله به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

نورصالحی با اشاره باینکه در بودجه سال آینده هزار و 100میلیارد تومان برای محلات در نظر گرفته شده است، گفت: همچنین میز محلات نیز در شهرداری ایجاد شده است تا نیازسنجی از مردم انجام شود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای کلانشهر اصفهان توضیح  داد: پروژه های مهم و کلان اصفهان از جمله رینگ چهارم ترافیکی اصفهان در حال اجرا می باشد  و بودجه آن نیز در سال 1401 افزایش یافته است ، همچنین با تکمیل خط یک و دو مترو و بازسازی اتوبوس های فرسوده و  راه اندازی اتوبوس برقی در کلانشهر اصفهان در  تلاش هستیم تا  حمل و نقل عمومی را توسعه داده و بخشی از معضل ترافیک و آلودگی هوا را کاهش دهیم.

این مقام مسئول افزود: در سال آینده برای رینگ چهارم حلقه ترافیکی شهر 800 میلیارد تومان و برای خط دوم مترو که تاکنون 45 درصد پیشرفت داشته است نیز هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

نورصالحی با اشاره باینکه اینکه میانگین سن ناوگان اتوبوس در اصفهان چند سال قبل به 4 سال رسید،گفت: در حال حاضر سن ناوگان اتوبوس در اصفهان به 10سال رسیده است و عمر مفید ناوگان اتوبوسرانی در ایران نیز 10 سال است.

رییس شورای شهر اصفهان ادامه داد: امیدواریم با توجه به قولی که از سوی تولیدکنندگان داده شده است و ورود بیش از 30 هزار خودرو برقی به بازار بتوانیم تاکسی‌های شهر را نیز برقی کنیم.

وی در ارتباط با راه اندازی تراموا در کلانشهر اصفهان بیان داشت: با توجه به اینکه فقط مطالعات تراموا در شهر انجام شده معتقدیم توسعه اتوبوس برقی به جای تراموا منطقی‌تر و توجیه‌پذیرتر است، زیرا تراموا گران است و و محدودیت ترافیکی ایجاد می‌کند.

نورصالحی در خصوص افزایش نرخ تاکسی و اتوبوس نیز توضیح داد: هنوز قیمت و نرخ تاکسی و اتوبوس برای سال 1401مصوب نشده اما تلاش می‌کنم نرخ اضافه نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: برای سال 1401 هنوز قیمت و نرخ تاکسی و اتوبوس مصوب نشده است اما در تلاش هستیم تا نرخی در این زمینه اضافه نشود که البته شهرداری نرخ ترجیحی برای برخی از اقشار ضعیف و تحت پوشش کمیته و بهزیستی دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه