English

بهره‌مندی ۱۶۱ روستای قم از اینترنت پرسرعت ثابت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم از بهره‌مندی ۱۶۱ روستای قم از اینترنت پرسرعت ثابت خبر داد.

بهره‌مندی ۱۶۱ روستای قم از اینترنت پرسرعت ثابت

به گزارش خبرگزاری موج قم، جواد غلامپور در گفت‌وگویی افزود: ۱۶۸ روستا دارای اینترنت پرسرعت پهن باند سیار می‌باشند.

قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است، جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تَن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

وی اضافه کرد: درحال حاضر شبکه فیبرنوری شهری یکهزار و ۱۰۶ کیلومتر و شبکه فیبرنوری بین شهری و روستایی هزار و ۲۶ کیلومتر می­‌باشد.

وی در بخشی از سخنان خود یادآور شد: با پایش­‌های شهری و روستایی انجام گرفته، مشاهده می­‌شود اکثر مشتریان به سمت اینترنت سیار تمایل دارند، با این وجود تلاش­‌های زیادی در سطح استان به منظور افزایش کیفیت اینترنت ثابت صورت گرفته‌­است.

مدیرکل ارتباطات قم بیان کرد: توسعه فناوری نسل پنجم با هم‌گرایی شبکه ثابت و سیار همراه خواهد بود و این مهم به این دلیل است که اولا چنانچه توسعه نسل پنجم بخواهد بدون استفاده از زیرساخت­‌های شبکه ثابت انجام شود، این پیاده‌سازی هم هزینه­‌بر و هم زمان­‌بر خواهد بود و این نکته می­‌تواند سیاست­‌های سرمایه­‌گذاری در این حوزه را دست‌خوش تغییرهایی کند. 

وی ادامه داد: همچنین برای ارائه برخی از خدمات نیاز به استفاده هم­زمان از هر دو شبکه ثابت و سیار وجود دارد، از دیدگاه فنی برآورده کردن کیفیت سرویس برخی از خدمات در فناوری نسل پنجم تنها با اتکا به شبکه سیار امکان­‌پذیر نمی­‌باشد و در نتیجه استفاده از شبکه ثابت باید در توسعه فناوری نسل پنجم مورد توجه قرار بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه