English

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

سهل انگاری های عید باعث ورود زودرس سویه «BA۲» خواهد شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشدار داد: دو نگرانی احتمال اوج‌گیری تعداد مبتلایان بستری و از طرفی ورود و شیوع سویه جدید کرونا بنام «BA۲» با سهل انگاری عموم جامعه در ایام نوروز به شدت استان را تهدید می کند.

سهل انگاری های عید باعث ورود زودرس سویه  «BA۲» خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن ابراز نگرانی از شیوع سویه جدید کرونا به کرمانشاه با کاهش شدید محدودیت‌های تردد و سفر در نوروز امسال، ابراز داشت: بسیاری از شهروندان نیز تصور می‌کنند که شرایط عادی است و درباره شیوع ویروس کرونا ساده‌انگاری می‌کنند.

شکسبا وضعیت شیوع کرونا در کرمانشاه را عادی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: روند مبتلایان بستری ناشی از کرونا هم کاهشی و حدود ۱۲۰ بیمار در روز است اما با توجه به دورهمی ها، تجمعات و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی به‌نظر می‌رسد که در دو تا سه هفته آینده شاهد موج جدیدی از مبتلایان و بستری های کرونا در استان باشیم.

وی تاکید کرد: متأسفانه به‌تازگی یک سویه جدیدی از ویروس کرونا بنام «BA۲» نیز شناسایی‌شده که برخی از کشورهای درگیر در نزدیکی ایران از جمله کویت و امارات مشاهده شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: «BA۲» یک‌ سویه خطرناک از کرونا است زیرا سرایت بالا را از گونه اُمیکرون به ارث برده و شدت بالا را هم از سویه دلتا به‌ همراه خود دارد که ترکیب این دو ویژگی می‌تواند بسیار خطرآفرین و نگران‌کننده باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه