English

ابراهیم خالقی:

رکورد بالای اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مسئول واحد فراهم آوری اعضا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: انجام سه مورد پیوند قلب در طول یک ماه موردی بی سابقه بود و این نشان از همّت و تلاش تمامی اعضای تیم پیوند دارد.

رکورد بالای اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم آوری اعضا دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: در فروردین امسال با وجود تعطیلات نوروزی، تیم پیوند دانشگاه فعالانه بالاترین رکورد اهدای عضو را از ابتدای فعالیت این مرکز تا کنون، با ۱۸ مورد اهدا کننده مرگ مغزی به ثبت رساندند.

خالقی در ادامه این خبر اضافه کرد: در فروردین ماه سال جاری ۱۸ مورد مرگ مغزی کاندیدِ اهدای عضو شدند که از این تعداد ۱۳ مورد از مشهد و ۵ مورد از شهرستان‌های نیشابور، شیروان، بجنورد و سبزوار بود که این امر موجب نجات و ادامه زندگی ۸۵ بیمار نیازمند به عضو شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضا دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین تاکید کرد: انجام سه مورد پیوند قلب در طول یک ماه موردی بی سابقه بود و این نشان از همّت و تلاش تمامی اعضای تیم پیوند دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در فروردین ماه امسال نخستین عمل پیوند همزمان کبد و پانکراس با موفقیت در بیمارستان منتصریه انجام شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضا دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: پیوند پانکراس در بیمارانی که مبتلا به دیابت تیپ یک هستند و به درمان‌های معمول پاسخ نمی‌دهند و دچار عوارض طولانی مدت ناشی از بیماری دیابت شده اند، انجام می‌شود.

خالقی در خاتمه گفت: ۲ کلیه و ۹ کبد نیز به شیراز ارسال شد تا به بیماران نیازمند پیوند شود و در ایّام تعطیلات فروردین ماه تیم‌های جراحی، پرستاری، انتقال عضو و اتاق عمل همکاری بسیار خوبی برای اهدای عضو داشتند تا بتوانیم ضمن کاهش درد و رنج بیماران، در روز‌های آغازین سال جدید از نگرانی خانواده‌ها بکاهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه