English

احمد شانیان خبر داد:

تهیه و تدوین سند آمایش صنعت استان/ احیای ارائه تسهیلات روستایی به تولیدکنندگان صنفی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از تهیه و تدوین سند آمایش صنعت استان و احیای ارائه تسهیلات روستایی به تولیدکنندگان صنفی خبر داد.

تهیه و تدوین سند آمایش صنعت استان/ احیای ارائه تسهیلات روستایی به تولیدکنندگان صنفی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، احمد شانیان؛  مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان روز سه شنبه در جلسه هیات اندیشه ورز سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان ضمن اعلام خبر رونمایی سند آمایش صنعت استان همدان در آینده‌ای نزدیک، به تشریح فضای اقتصادی کشور و جایگاه  کار و کارگر پرداخت و گفت: اگر چه میراث خوبی به دولت سیزدهم نرسیده است اما به دنبال بهانه‌جویی نیستیم و برای بهبود وضعیت بخش تولید و صادرات استان همدان تلاش می‌کنیم. 

شانیان با بیان اینکه استان همدان نیازمند نگاه توسعه‌گرا است افزود: در این راستا، دولت، بخش خصوصی وتشکل‌ها هر کدام نقشی ویژه دارند که نیازمند انسجام و یکدستی بیشتر و به دور از تقابل افکار است. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان تاکید کرد: در دولت انقلابی باید تشکل‌های انقلابی داشته باشیم و تشکل‌ها به عنوان حلقه ارتباطی بین دولت و فعالان اقتصادی باید به طور جدی وارد میدان عمل شوند. 

وی به توفیقات استان در چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات روستایی در این مدت احیا و تاکنون تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی برای دریافت بیش از 15 میلیارد تومان تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده اند.

شانیان همچنین از معرفی صنایع استان برای دریافت تسهیلات از محل تبصره 18 خبر داد و افزود: سهم استان 300 میلیارد تومان بود که به میزان 450 میلیارد تومان پرونده به  بانکهای عامل معرفی شده است  تا بازگشت منابع نداشته باشیم. 

او همچنین به تهیه و تدوین سند آمایش صنعت استان اشاره کرد و گفت: این سند، نقشه راه صنعتی استان تا سال 1404 است که به صورت کاملا علمی بر اساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان تهیه شده و به زودی رونمایی می‌شود. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: موضوع  تامین زیرساخت در این سند مورد توجه قرار گرفته زیرا رشد صنعتی استان نیازمند بسترسازی مناسب است.

 

سند آمایش صنعت استان همدان کارگران

شانیان با قدردانی از نگاه ویژه استاندار محترم به بخش تولید گفت: جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و سایر کمیته های مرتبط با حوزه اقتصاد به ریاست استاندار محترم برگزار می شود و در حل و فصل مشکلات و موانع واحدهای صنعتی کارشناسی و مدبرانه وارد عمل شده اند و بسیاری از واحدهای صنعتی و معدنی احیا و یا رفع مانع شده اند.

وی همچنین از عضویت استان همدان در ستاد مبارزه با کالاهای تقلبی و قاچاق کل کشور خبر داد و گفت: برای نخستین بار و با دید مثبت جناب آقای وزیر، استان همدان همتراز استان‌های صنعتی در این ستاد مهم قرار گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان تصریح کرد: رونق اشتغال و افزایش ضریب تولید واحدهای حال حاضر و امیدبخشی به فعالان اقتصادی از دستاوردهای مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی است که بی تردید  استان همدان نیز از آن منتفع خواهد شد. 

شانیان با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران افزود: در سال جاری طرحهای تجاری به صورت یک بسته کامل در واحد طرح و برنامه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تهیه و در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد. 

وی با اشاره به مزایای این کار افزود: میزان سرمایه گذاری، برگشت سرمایه و میزان سودآوری مولفه‌هایی است که به صورت کارشناسی شده در این بسته برای ارائه به متقاضیان ارائه خواهیم داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه