English

پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان

اداره کل هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: طی روز جاری، گرد وغبار، پدیده شاخص در نیمه شرقی استان خواهد بود.

پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، با تشدید وزش بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور در برخی نقاط استان از جمله میناب، رودان، بشاگرد، حاجی آباد و با تاثیر کمتر در مناطق مرکزی استان، پدیده گرد وغبار مورد انتظار است که سبب کاهش میدان دید افقی خواهد شد و ضمن اینکه در مناطق شرقی و شمالی استان، افزایش سرعت وزش بادهای شمال شرقی نیز سبب خیزش و بروز گرد وخاک موقتی خواهد شد.
با توجه به صدور هشدار هواشناسی هرمزگان، توصیه می شود با توجه به غبارآلود بودن مناطق شرقی استان، گروه های حساس و آسیب پذیر از قرارگیری در فضای باز و ترددهای غیر ضرور خودداری کنند.
براساس تحلیل نقشه های هواشناسی هرمزگان، طی روز جاری از میزان شدت بادهای شمال غربی در جزایر خلیج فارس کاسته شده و  به تدریج شرایط تردد دریایی با کاهش تلاطم دریا از جمله در جزیره کیش  رو به بهبودی خواهد بود.
گفتنی است طی روز جاری دریای عمان و نقاطی از تنگه هرمز با توجه به تاثیر وزش بادهای شمال شرقی، متلاطم پیش بینی شده، توصیه می شود شناورهای سبک در مناطقی همچون جاسک تا شرق جزیره قشم، احتیاط های لازم در تردد دریایی معمول کنند.
به گفته اداره کل هواشناسی هرمزگان، طی روز دوشنبه نیز افزایش سرعت وزش بادهای شمال شرقی و گردوغبار (با شدت کمتر  در مقایسه با  روز جاری ) در نیمه شرقی استان پیش بینی می شود.
لازم بذکر است به لحاظ دمایی، طی روز جاری، با توجه به کاهش رطوبت نسبی هوا به ویژه در نیمه شرقی استان، افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه