English

عضو مجلس خبرگان رهبری:

بهترین راه برای امر به معروف و نهی از منکر اغناء فکری است

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بهترین راه برای امر به معروف و نهی از منکر اغناء فکری و استدلال عقلی است.

بهترین راه برای امر به معروف و نهی از منکر اغناء فکری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در  در نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه  علوم پزشکی کاشان گفت: جامعه ما نیازمند فکر پاک است، فکر پاک باید مثل هوای پاک در جامعه جاری و ساری شود و اغناء فکری از راههای گسترش فکر پاک در جامعه است.

وی تصریح کرد: کار منکر از بین بردن سلامت جامعه است بنابراین در جامعه نباید تنها به  تذکر لسانی اکتفا کنیم و باید به اغناء فکری و استدلال عقلی جامعه پرداخته شود که این کار از وظایف خواص جامعه، اساتید دانشگاه و حوزه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بزرگترین معروف تشکیل حکومت اسلامی است گفت: حاکم اسلامی منصوب به پروردگار است.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه اظهار داشت: عمل و ر فتار هر کسی برخواسته از شاکله اوست و شاکله به معنی تفکر و عقیده هر فرد است.

وی با اشاره به اینکه عمل اگر از روی اختیار و عقل انجام شود تاثیر گذار است، گفت:  عمل زمانی از روی اختیار انجام می شود که شخص از لحاظ فکری قانع باشد.

حجت الاسلام مهدوی روش های امر به معروف و نهی از منکر را بر پنج قسم بیان کرد و گفت: تذکر لسانی، تذکر کتبی، معرفی کتاب، تذکر غیر مستقیم و استفاده از رسانه از جمله این روش هاست.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان نیز در این مراسم گفت: طبق بیان پیامبر عظیم شان بالاترین امر به معروف، تشکیل ولایت اسلامی است و ولایت فقیه استمرار ولایت امیرالمومنین می باشد.

حجت الاسلام سید سعید حسینی افزود: خبرگان رهبری کارشان تشخیص ولی فقیه است لذا مجلس محترم خبرگان بزرگترین امر به معروف را در تاریخ انجام داده اند.

وی تصریح کرد: انتصاب برترین شاگرد مکتب امام، حضرت آیت الله خامنه ای، به مقام رهبری و ولایت، بزرگترین معروفی بود که توسط مجلس خبرگان پس از واقعه 14 خرداد و رحلت امام در سال 1368 در راستای حفظ این حکومت که مرضی خداوند متعال است، انجام شد.

گفتنی است؛ در این مراسم از نویسندگان پنج مقاله برتر و چهار مقاله شایسته تقدیر شرکت کننده در این کنگره، تجلیل شد.

رونمایی از کتاب «ساختار هندسی قرآن کریم در اجرای امر به معروف و نهی ازمنکر» از دیگر برنامه های اختتامیه کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه