English

تشدید وضعیت آلودگی هوای قم با وزش باد شرقی

مدیرکل مدیریت بحران استان قم از تشدید وضعیت آلودگی هوای قم با وزش باد شرقی خبر داد.

تشدید وضعیت آلودگی هوای قم با وزش باد شرقی

به گزارش خبرگزاری موج قم، محسن اروجی روز سه شنبه درحاشیه جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای قم گفت: کانون های فعال گرد و غبار در استان قم به ویژه در دشت مسیله، با وزش کمترین باد، ریزگردهای خود را به سمت شهر قم و حتی پایتخت و شهرهای اطراف روانه می کنند. 
وی با اشاره به وزش باد شدید و بسیار شدید در بعدازظهر امروز و بعدازظهر پنجشنبه، از آلودگی هوا در این ساعات خبر داد و گفت: از صبح امروز هوا برای گروه های حساس آلوده شده و کاهش کیفیت هوا در بعدازظهر محتمل خواهد بود، از این رو شهروندان باید توصیه های ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند. 
مدیرکل مدیریت بحران استان قم در ادامه افزود: در شرایط آلودگی هوا همه افراد به ویژه مبتلایان به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش داده و از این فعالیت ها خودداری کنند. 
وی همچنین با اشاره به ایجاد گرد و غبار شدید در اتوبان های قم ـ تهران و قم ـ گرمسار، بر ضرورت احتیاط هرچه بیشتر رانندگان و مراقبت پلیس راه تأکید کرد و گفت: در شرایط باد شدید باید احتیاط لازم در رابطه با سازه های نامقاوم و کارگران ساختمانی انجام شود. 
اروجی در پایان با بیان اینکه نباید از کانون های فعال گرد و غبار داخلی در غرب و شرق استان قم غفلت کنیم، اظهار داشت: تأمین حقابه های زیست محیطی تالاب ها و رودخانه های استان یک مسأله ملی است که باید با جدیت پیگیری شود تا از آسیب های جدی گرد و غبار در مرکز کشور کاسته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه