English

کسب رتبه ی نخست پویش نشاط نوروزی با کتاب توسط شهرستان رامهرمز

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز گفت: رامهرمز با ارسال ۱۴۴ اثر به "پویش ملی نشاط نوروزی با کتاب" رتبه نخست شرکت دراین پویش دراستان خوزستان را کسب کرد.

کسب رتبه ی نخست پویش نشاط نوروزی با کتاب توسط شهرستان رامهرمز

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، حسین ممبینی افزود: به همت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به ‌منظور ایجاد فضای نشاط و ترویج کتاب‌خوانی در نوروز ۱۴۰۱ دومین دوره پویش ملی کتاب‌خوانی نشاط نوروزی با کتاب در فروردین و اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

وی با بیان اینکه رامهرمز در نخستین دوره این پویش نیز با برگزیده شدن ۲۱ نفر در این رقابت شرکت فعال داشت ادامه داد: هدف این پویش، استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها و استفاده از امکانات موجود در فضای مجازی برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در جهت تشویق کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها به گفت‌وگو درباره کتاب‌هایی بود که خوانده‌اند؛ از سویی این پویش همچنین به دنبال ایجاد انگیزه برای معرفی ارزش­ها، آیین‌ها، سنت‌ها، بازی‌ها و زیست‌بوم مناطق مختلف ایران بود.

ممبینی افزود: ۱۵۴ اثر از خوزستان به این رقابت ها ارسال شد که سهم رامهرمز ۱۴۴ اثر بود و به کتاب هایی از نویسندگان ایرانی و نویسندگان شهرستان رامهرمز اختصاص داشت که پیش تر نمایشگاهی از آثارشان در شهرستان برپا شده بود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز ادامه داد: هیات‌ داوران پس از بررسی آثار از میان ۹۰۱ شرکت کننده در این پویش ۱۶۰ نفر را به‌عنوان راه‌یافتگان مرحله نهایی معرفی کرد که رامهرمز با ۲۱ نفر به بخش پایانی و داوری نهایی راه یافت.

وی بیان کرد: مهرانا نصیری،امیر عرشیا سرکهکی،امیر علی زهیری،فاطمه چراغی،هستی مالکی،فاطمه آل محمدی،هستی کرویی،معصومه پیرمرادی،لیدا فرهمند،نوشین اعتمادی،فاطمه کرد زنگنه،ریحانه مهمدی، هانیه محمدیان،سیده الناز موسوی،آتنا ممبینی،وانیا پیرمرادی،یکتا هرمزی فر،فاطمه مالکی،درسا مرادی نیک،مریم بهبهانی و سیده فاطمه موسوی ۲۱ نفری بودند که از شهرستان رامهرمز به بخش نهایی و داوری راه پیدا کردند.

گفتنی است خوزستان بعد از مازندران با ارسال ۱۵۴ اثر به دبیرخانه توانست به عنوان برتر دست یابد که از بین ۱۵۴ آثار ارسالی از خوزستان ۲۵ اثر به مرحله پایانی این پویش راه یافت و رامهرمز با ۲۱ شرکت کننده و بهبهان با ۴ متقاضی در رتبه برتر دومین پویش ملی کتاب‌خوانی نشاط نوروزی با کتاب قرار گرفتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه