English

سرهنگ حمیدرضا ضیایی:

۴ هزار مورد تغییر کاربری‌ غیرمجاز سال گذشته در خراسان رضوی

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: تعداد تغییر کاربری‌های غیرمجاز طی سال گذشته سه هزار و ۹۲۰ مورد بوده که برای این تعداد هزار و ۷۹۷ پرونده قضایی تشکیل شده است.

۴ هزار مورد تغییر کاربری‌ غیرمجاز سال گذشته در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سرهنگ حمیدرضا ضیایی فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: این استان در شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی رتبه ششم کشور را دارد و طی سه ماه گذشته امسال تعداد ۹۴۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در استان شناسایی شده است.

سرهنگ ضیایی در ادامه این خبر با اشاره به تعداد موارد تخریب شده اضافه کرد: برای ۶۵ مورد از این شمار تا کنون بر اساس اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها قلع و قمع بنا انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: تعداد تغییر کاربری‌های غیرمجاز طی سال گذشته سه هزار و ۹۲۰ مورد بوده که برای این تعداد هزار و ۷۹۷ پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی همچنین یادآور شد: از مجموع تخلفات شناسایی شده در این بخش طی سال گذشته ۶۹۵ مورد با اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ ، قلع و قمع شد و از جمله شهرستان‌های مستعد تغییرکاربری در خراسان رضوی می‌توان به شهرستانهای بینالود، چناران، گلبهار، مشهد، تربت جام، نیشابور و کاشمر اشاره کرد.

سرهنگ ضیایی اظهار کرد: برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی در راستای آموزش همگانی، نصب بنر در ورودی شهرستانها و مناطق مستعد، استفاده از منابع رسانه ای برای اطلاع رسانی به عموم از جمله اقدامات پیشگیرانه انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه