English

سرپرست کانون گیلان بیان کرد؛

بنیان‌های اخلاقی خانواده‌ها آماج هجمه‌های فرهنگی

سرپرست کانون پرورش فکری استان گیلان بنیان‌های اخلاقی خانواده‌ها را هدف تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب دانست و نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب در نسل کودک و نوجوان را رسالتی همگانی و اولویت دستگاه‌های فرهنگی خواند.

بنیان‌های اخلاقی خانواده‌ها آماج هجمه‌های فرهنگی

به گزارش حبرگزاری موج گیلان، سید‌جلیل میرعظیمی در جمع اعضای شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان افزود: کودکی و نوجوانی بستری مناسب برای انتقال آموزه‌های مبتنی بر مفاهیم ایرانی و اسلامی به‌شمار‌می‌رود و ضروری است فرهنگ‌سازی از این نسل آغاز‌شود.

سرپرست کانون استان گیلان بنیان‌های اخلاقی خانواده‌ها را هدف تهاجم فرهنگی بیگانگان عنوان‌کرد و با مهم ارزیابی‌کردن پاس‌داشت پیشینه‌ فرهنگی کشور و اصول انقلابی حاکم بر ایران اسلامی گفت: باور‌مندی به آموزه‌های دینی و توجه به « عفاف و حجاب » در فرهنگ این دیار از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و صیانت این داشته‌ها، از ضرورت‌ها محسوب‌می‌شود.

تاکید دین مبین اسلام و توصیه‌های معصومین(س) بر لزوم صیانت از عفت و پاک‌دامنی حاکم بر جامعه، از دیگر مواردی بود که در سخنان این مسئول فرهنگی به آن اشاره‌شد و وی با تبیین این موضوع  که نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه و درونی‌سازی آموزه‌ها‌ست، افزود: کانون پرورش فکری به عنوان یک مجموعه فرهنگی فعال در حوزه کودک و نوجوان، از پیشگامان این عرصه به‌شمار‌می‌رود.

مدیریت  فضای مجازی و ارایه خوراک فکری مناسب به آینده‌سازان ایران اسلامی از جمله  راهکار‌های  هدف‌مند فرهنگی در مسیر تعمیق باور‌های دینی نسل کودک و نوجوان است که در صحبت‌های سید‌جلیل میرعظیمی مورد توجه قرار‌گرفت.

کانون گیلان

وی برگزاری نشست آموزشی«نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان‌های خانواده» و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان گیلان  به این مناسبت را گامی در جهت نیل به اهداف عنوان‌کرد و استمرار این حرکت‌های سازنده را خواستار‌شد.

وی بخش پایانی سخنان خود را به واقعه مسجد گوهرشاد و اسلام‌ستیزی رضاخانی اختصاص‌داد و با خاطر‌نشان‌کردن مقاومت جانانه ملت مسلمان کشور در برابر کشف حجاب حکومت پهلوی اظهار‌داشت: روز  ۲۱ تیر که به عنوان «عفاف و حجاب» مزین است، گویای دین‌باوری جامعه ایرانی است و وظیفه داریم از برگ‌های زرین تاریخ کشور صیانت کنیم .

طرح مسائل فرهنگی، هنری، ادبی و ارایه راهکار برای کیفیت‌بخشی افزون‌تر به برنامه‌ها، پایان‌بخش نشست اعضای شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان بود  که  ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در محل  اجتماعات این مجموعه فرهنگی در رشت برگزار‌شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه