English

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج:

آگاه سازی دانش آموزان نسبت به آثار سوء مصرف مواد مخدر ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج آگاه سازی دانش آموزان را نسبت به آثار سوء مصرف مواد مخدر ضروری دانست و گفت: باید روی این قشر بصورت تخصصی و علمی در مدارس کار شود.

آگاه سازی دانش آموزان نسبت به آثار سوء مصرف مواد مخدر ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج البرز، مهدی آقابراری در جلسه کمیته پیشگیری و مبارزه با مصرف مشروبات الکلی که در سالن غدیر فرمانداری برگزار شد؛ اظهار کرد: برای مبارزه با آسیب های اجتماعی و پدیده هایی مانند سگ گردانی، بدحجابی و... باید بسیار عمیق کار صورت بگیرد و با برگزاری جلسه و میزگرد نمی توان زیرساختی نسبت به ریشه کنی چنین موضوعاتی با دامن گسترده از تبعات اجتماعی اقدام نمود.

وی با تاکید بر ضرورت کار علمی و تحقیقاتی در رابطه با حل مسائل اجتماعی خاطرنشان کرد: وقتی دشمن سرمایه گذاری دقیقی در این زمینه داشته است ما نیز باید بصورت علمی و اصولی در این رابطه ورود پیدا کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج آگاه سازی دانش آموزان را نسبت به آثار سوء مصرف مواد مخدر ضروری دانست و گفت: باید روی این قشر بصورت تخصصی و علمی در مدارس کار شود.

معاون فرماندار کرج اختصاص اعتبارات ویژه در سطح کلان، بهره مندی از ظرفیت نخبگان، سرمایه گذاری عمیق اجتماعی و فرهنگی و آگاه سازی جامعه در رابطه با پیشگیری از مسائل اجتماعی ضروری دانست و در رابطه با پیشگیری از این آسیب اجتماعی نیز بیان کرد: قانون برای هر جرمی مجازات لازم را پیش بینی کرده است و در بحث مصرف مشروبات الکلی نیز با جرمی پنهان و آسیب های پنهان مواجه هستیم  و پس از  جرم انگاری برخورد قانونی صورت می گیرد لذا بدلیل پیچیدگی چنین مسائل اجتماعی باید در بدو امر آگاه سازی فردی در جامعه صورت بگیرد.

 آقابراری گفت: زمانی که افراد جامعه نسبت به تبعات مصرف مواد مخدر بر سلامت جسم و روان خود آگاه شوند و این آگاهی در جامعه جنبه عمومی پیدا کند جریان مبارزه زیرساختی با پدیده های شوم اعتیاد و.. صورت میگیرد.

 جای خالی صدا و سیمای مرکز البرز در جلسات اجتماعی فرمانداری ها

معاون فرماندار کرج در ادامه با انتقاد از عدم حضور جدی صدا و سیمای مرکز استان البرز در جلسات قرارگاه های اجتماعی شهرستان‌ها گفت: برغم مذاکرات صورت گرفته با مدیران ارشد این سازمان شاهد کم مهری هایی در پوشش و انعکاس تصمیمات و اقدامات راهبردی فرمانداری ها در جلسات اجتماعی هستیم و تولید محتوا و کارهای علمی و پژوهشی نیز در این سازمان حتی در سطح استان پیرامون حل مسائل اجتماعی و پدیده ها و تبعات فراگیر آن بصورت برنامه سازی مستمر صورت نمی گیرد.

 افراد جامعه باید از تبعات مصرف مواد مخدر و الکلی بر سلامت جسم و روان خود آگاه شوند/ نقش دستگاه های فرهنگی و تبلیغی ضروری است

 وی  با تاکید بر لزوم تولید محتوا در آگاه سازی تبعات مصرف مواد مخدر و..در جامعه گفت: دستگاه های فرهنگی از جمله صدا و سیما و رسانه ها نقش خطیری در این زمینه دارند که رسانه های استان تلاش خود را در این رابطه بکار برده اند اما بدلیل وسعت مسائل اجتماعی باید ظرفیت های کلانی همچون صدا و سیما نیز به میدان  کار بیایند.

 دسترسی ارزان به امکانات ورزشی در مناطق کم برخوردار برای کاهش آسیب های اجتماعی ضروری است

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج همچنین ضمن تحلیل و آسیب شناسی نحوه استفاده از مواد مخدر و.. در طبقه بندی های اجتماعی، نتایج پژوهش های علمی را ترویج و رغبت مصرف در ۲  دهک متوسط و پایین جامعه، زنگ هشداری برای مسئولان و تصمیم گیران دانست و  بیان کرد: دسترسی ارزان به امکانات ورزشی بخصوص در مناطق کم برخوردار برای تخلیه انرژی جوانان و نوجوانان باید وجود داشته باشد تا شاهد این نباشیم که علاوه بر مشکلات اقتصادی در این قشر مسائل اجتماعی نیز گریبانگیر آنها باشد.

مسائل اجتماعی باید در جلسات کارگاهی چکش کاری شود تا خروجی داشته باشد

وی در ادامه پرداختن تخصصی به مسائل اجتماعی را مهم قلمداد و تصریح کرد: علاوه بر تلاش سازمان های فرهنگی از جمله  تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و..  برای تقویت باورهای دینی و آگاه سازی جامعه، اختصاص بودجه مناسب در این زمینه و  برگزاری جلسات بصورت کارگاهی با طرح دیدگاه ها و بیان نقطه نظرات کارشناسی می تواند  راهکارهای مناسب تری را طرح موضوع کند و دستاورد و خروجی مناسبی از جلسات کمیته های پیشگیری  به همراه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه