English

تلاش خادمان برای انعکاس صوت حرم حضرت معصومه(س)

رئیس اداره تبلیغات آستان بانوی کرامت با بیان اینکه فعالیت خادمان بخش صوت حرم هر روز قبل از نماز صبح آغاز می‌شود و تا چند ساعت بعد از اذان مغرب ادامه دارد، گفت: این خدام برای پوشش صوت مراسم و محافل، پخش کلیپ‌های صوتی مذهبی و توصیه‌های مختلف بهداشتی و امنیتی در سه شیفت خدمت می‌کنند.

تلاش خادمان برای انعکاس صوت حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام غفاری در گفت و گویی اظهار کرد: مراسم‌های مختلف در حرم مطهر پیش از اذان صبح آغاز می‌شود و تا بعد از نماز عشا ادامه خواهد داشت و ۶ خادم بخش صوت حرم مطهر در سه شیفت برای انعکاس صوت مراسم و محافل تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که با پخش صوت با کیفیت، فضای معنوی و آرامی در حرم مطهر برای زائران فراهم شود، افزود: فعالیت واحد صوت هر روز سحرگاه قبل از اذان صبح با پخش برنامه پیشخوانی و مناجات و قرائت زنده قرآن و اذان آغاز و در ادامه از ساعت ۷:۱۵ برنامه خطبه خوانی خادمان حرم مطهر دنبال می شود.

رئیس اداره تبلیغات حرم بانوی کرامت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مناسب به زائران را از وظایف واحد صوت دانست و ادامه داد: در این راستا از ساعت ۸ تا ۱۲ کلیپ های مذهبی نوای کریمه، توصیه های بهداشتی و دیگر تذکرات لازم برای زائران توسط واحد صوت در صحن ها و رواق های حرم مطهر پخش می شود.

وی با اشاره به تأثیر بالای کیفیت صوت در درک مطلب توسط مخاطبان گفت: از ساعت ۱۲ مراسم رسمی سخنرانی و مداحی حرم مطهر توسط واحد صوت حرم مطهر با کیفیت صدای مناسب پخش می شود و در ادامه قرائت قرآن، اذان و نماز ظهر شبستان امام خمینی(ره) در تمام اماکن حرم پخش می شود.

غفاری افزود: بعد از نماز عصر نیز پخش قرائت زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها تا ساعت ۱۴ و پس از آن تا ساعت ۱۹ پخش کلیپ های نوای کریمه و توصیه های بهداشتی در دستور کار واحد صوت است.

وی ادامه داد: از ساعت ۱۹ تا اذان مغرب نیز پخش مراسم سخنرانی و مداحی و پس از آن پخش قرائت قرآن، اذان و نماز و سپس مراسم سخنرانی و مداحی به صورت زنده از سیستم صوتی حرم مطهر پخش می شود.

رئیس اداره تبلیغات حرم مطهر بانوی کرامت اضافه کرد: صوت مراسم شبستان امام خمینی (ره) و کلیپ ها در همه صحن‌ها، رواق‌ها و شبستان‌های داخل حرم مطهر و در خارج از حرم مطهر نیز در میدان آستانه، خیابان شبستان و ابتدای خیابان ارم پخش می شود.

وی افزود: همچنین حرم مطهر قابلیت پخش صوت در خیابان صفائیه تا میدان جانبازان( دور شهر)، خیابان اراک تا میدان مطهری، خیابان ارم تا سه راه بازار و بلوار بهار و بلوار منتظری تا مصلای قدس را دارد که در روزهای راهپیمایی و مراسم خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

غفاری گفت: تمامی مراسم حرم مطهر از جمله قرائت قرآن، اذان، سخنرانی ها و مداحی ها هر روز توسط واحد صوت ضبط و در اختیار واحد رسانه برای آرشیو و فعالیت‌های رسانه ای قرار داده می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه