English

مدیر جهاد کشاورزی کاشان خبر داد؛

بهره‌برداری ۹ طرح شاخص کشاورزی در هفته دولت

مدیر جهاد کشاورزی کاشان از بهره‌برداری ۹ طرح شاخص کشاورزی در هفته دولت خبر داد.

 بهره‌برداری ۹ طرح شاخص کشاورزی در هفته دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، رضا مظلومی در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از ۹ طرح کشاورزی این شهرستان در هفته بزرگداشت دولت، اظهار داشت: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از اعتبارهای دولتی، بخش خصوصی، تسهیلات و بلاعوض هزینه شده است.

وی افزود:  این طرح‌ها شامل مرمت و بازسازی ۶ رشته قنوات، سیستم آبیاری نوین در سطح ۵۴ هکتار و یک واحد پرواربندی دام می باشد.

این مقام مسئول از افتتاح، گلخانه سبزی و صیفی‌جات این شهرستان با حضور استاندار اصفهان در آینده خبر داد و افزود: این واحد کشاورزی به مساحت ۸ هزار و ۵۵۰ مترمربع با سرمایه گذاری بیش از پنج میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

به گفته مظلومی، از ابتدای سال جاری تاکنون نیز افزون بر ۲ هزار و ۲۳ میلیارد ریال در بخش‌های دام، طیور، ترویج و تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کاشان هزینه شده که یک هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال آن تسهیلات است

کاشان رتبه نخست استانی در معرفی و جذب تسهیلات در حوزه طرح و برنامه

رضا مظلومی در این نشست با بیان اینکه در حوزه طرح و برنامه ، که پرکاربرد ترین حوزه در این ۶ ماه اخیر سال افزود: در جریان پرداخت تسهیلات و دامدار کارتی که به دامداران و مرغ داران ارائه شد شهرستان کاشان در بحث معرفی و جذب تسهیلات رتبه نخست استانی را داراست.

مدیر جهاد کشاورزی از اجرای ۲۵۰ هکتار سامانه نوین آبیاری طی سال گذشته در کاشان خبر داد و بیان داشت: با اجرای این طرح ۵۷۵ هزار مترمکعب آب، صرفه جویی شد.

وی با اشاره به مرمت و بازسازی ۲۵ رشته قنات از سال گذشته تاکنون، تصریح کرد: این کار باعث افزایش آب به مقدار ۴۰ لیتر بر ثانیه شد، که در طول سال یک میلیون و ۲۷۲ هزار مترمکعب بحث افزایش آب این قنات‌ها داشتیم .

وی هم چنین گفت: در سال جاری ۱۶۴ هکتار تسطیح لیزری(عملیات نسبی قبل از کاشت به صورت صحیح و اصولی) زمین‌های کشاورزی از دیگر اقدام‌ها برای صرفه‌جویی در آب کشاورزی این شهرستان می باشد.

عملیات تسطیح لیزری از سال ۱۳۸۳ به منظور افزایش بهره وری منابع آب و خاک، حفاظت از خاک، ایجاد تعادل در منابع آب زیرزمینی و حفظ استاندارد سلامت محصولات کشاورزی در کشور آغاز شده است.

افتتاح هنرستان کشاورزی کاشان در سال تحصیلی جدید

مدیر جهاد کشاورزی کاشان همچنین از راه‌اندازی هنرستان کشاورزی کاشان خبر داد و گفت: بر اساس رایزنی‌های که با رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان صورت گرفت این هنرستان از ابتدای مهر امسال با ۴ کلاس ۱۵ نفر افتتاح می شود.

وی خاطر نشان کرد: ثبت نام اولیه دانش‌آموزان در این هنرستان انجام شده و هنرجویان در انتظار دریافت کد هستند.

اجرای طرح الگوی کشت در بخش نیاسر و دهستان کوهدشت

مدیر جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به طرح الگوی کشت در ۸ شهرستان‌ استان اصفهان، اظهار کرد: برای اجرای این طرح در کاشان، بخش نیاسر و دهستان کوهدشت انتخاب شده است.

وی خاطر نشان کرد: امسال نشست‌هایی با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی کاشان و اصفهان برای تصمیم گیری در خصوص الگوی کشت، حفظ، اصلاح و تغییرات ارقام در باغ‌ها قبل از آغاز کشت پاییز برگزار می شود.

به گفته مظلومی، هدف از اجرای این طرح، بهره‌گیری از محصول‌های کم‌آب‌بر و با درآمد بالا برای کشاورزان است که برای آنان مقرون به صرفه باشد.

این مقام مسئول در حاشیه سخنان خود گفت: اتفاقی که اخیرا شاهد آن هستیم این است که روزانه بیش از ۴۰ تا ۵۰ موضوع تخصصی که به صورت وبینار برای تمامی کشاورزان و دامداران با تدریس اساتید مجرب کشوری در سراسر کشور از طریق موبایل فراهم شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان هم چنین در حوزه دام و طیور عنوان کرد: دامگاه برز آباد که بعد از ۲۰ سال بلاتکلیفی ، برای بهره برداری۳ هزار و ۸۰۰ راس که با احداث ۴۷ واحد شرکت تعاونی در دستور کار قرار گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه