English

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اصفهان خبر داد؛

تامین نهاده‌های کشاورزی استان اصفهان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان مردادماه

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اصفهان از تامین نهاده‌های کشاورزی در استان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان مردادماه خبر داد.

تامین نهاده‌های کشاورزی استان اصفهان از ابتدای سال 1401 تا پایان مردادماه

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، فریدون صفائی گفت: شرکت خدمات حمایتى کشاورزى به عنوان یکى از تشکیلات گسترده فعال وزارت جهاد کشاورزى با سابقه بیش از 80 ساله در مجموعه دولت مى‌باشد که با هماهنگى و همکارى تنگاتنگ با معاونت‌ها، مدیریت‌ها، سازمان‌ها و بخش‌هاى ستادى و اجرایى با امکانات مجهز آزمایشگاهى و تحقیقاتى متولى قانونى و نماینده بازرسى اجرایى دولت در تهیه و تدارک، حمل و نقل، تهیه و توزیع انواع نهاده‌هاى کشاورزى است.

 وی پیرامون تهیه و تامین نهاده‌های کشاورزی در استان اصفهان از ابتدای سال 1401 تا پایان مرداد می‌گوید: متولى تخصصى در رصد و پایش میدانى توزیع کودهاى شیمیایى با همکارى دستگاه‌هاى ذیربط، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اصفهان است.

فریدون صفائی تصریح کرد: برنامه‌ریزى لازم جهت تهیه و تامین نهاده‌هاى کشاروزى به ویژه کودهاى شیمیایى بر حسب اعلام نیاز مراجع ذیریط (از جمله معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزى) و همچنین بررسى، مطالعه و تحقیق پیرامون دستیابى به روش‌هاى علمى مختلف جهت تولید انواع نهاده‌هاى کشاورزى و ترغیب واحدهاى تولیدى کود در کشور در راستاى ارتقاى کیفى تولیدات یاد شده متناسب با نیاز شرایط کشور در جهت بهبود تغذیه گیاهى و رسیدن به کشاورزی پایدار نیز بر عهده این شرکت می‌باشد.

صفائی گفت: با تلاش و کوشش همکاران در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اصفهان و با هماهنگی صورت گرفته با دفتر مرکزی شرکت، توانسته‌ایم در پنج ماه ابتدای سال جاری از میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای استان، برای کودهای ازته 100 درصد ان تامین شده و سایر کودهای شیمیایی رایانه‌ای نیز به میزان مورد نیاز بهره‌برداران در انبارهای این شرکت موجود می‌باشد.

تامین 100 درصد از سهمیه

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اصفهان با بیان این که بیشترین کود تأمین شده، سهمیه کودهای ازته می‌باشد، گفت: 100درصد این کود توسط پتروشیمی داخل کشور تأمین گردیده است و بقیه سهمیه مربوط به کودهای فسفاته و پتاسه است.

صفائی با اشاره به اهداف و وظایف باشگاه کشاورزان تصریح کرد: انجام آزمایشات آب و خاک، سفارش انواع نهاده‌های کشاورزی، آموزش حضوری رایگان اعضاء باشگاه، اطلاع از وضعیت آب و هوا بر حسب منطقه، مشاوره تخصصی در زمینه استفاده از نهاده‌ها و توصیه استفاده از نهاده‌ها مطابق با آزمایشات آب و خاک از جمله این وظایف است.

اقدام برای تامین کودهای فسفاته و پتاسه با کاهش 45 درصد قیمت

وی گفت: از ابتدای سال زراعی 99 به دنبال تغییر ارز تخصیصی به کودهای فسفاته و پتاسه ارز رسمی ( 4200 تومانی) به نیمایی، شاهد افزایش قیمت کودهای مذکور بوده‌ایم که این موضوع منجر به کاهش تقاضا و مصرف کودهای اشاره شده گردیده است.

 صفائی ادامه داد: با عنایت به نقش بی بدیل کودهای فسفاته و پتاسه در کمیت و کیفیت تولید محصولات کشاورزی و همچنین به منظور تأمین منابع مالی لازم برای تهیه و تدارک کودهای فسفاته و پتاسه مورد نیاز برای افزایش تولید محصولات استراتژیک کشاورزی از ابتدای سال 1401 به دستور مقام عالی وزارت مبنی بر کاهش قابل ملاحظه 45% قیمت کودهای فسفاته و پتاسه استقبال بهره‌برداران از کودهای شیمیایی مذکور بطور چشمگیری افزایش یافت.

 پایش اسناد و مدارک توزیع کود

 وی افزود: کارگروه پایش، کنترل، بازرسی و نظارت بر فرآیند توزیع کودهای شیمیایی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان جهت بازدید و بررسی مستمر از کارگزاران توزیع کود واقع در شهرستان‌های استان تشکیل شده که این بازدیدها به منظور پایش و بازرسی اسناد و مدارک و حواله‌های توزیع کود شیمیایی، کودهای غیر یارانه‌ای خارج از عقد تفاهم نامه، داشتن شماره ثبت مواد کودی و توزیع عادلانه کود و برخورد با توزیع کودهای تقلبی بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه صورت می‌گیرد.

 به گفته صفائی، افزایش تعامل مدیریت شرکت با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی و شهرستان‌ها در جهت بر طرف نمودن مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی و برگزاری 700ساعت کلاس آموزشی جهت پرسنل شاغل در شرکت در راستای افزایش بهره‌بری و راندمان از دیگر موارد انجام شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اصفهان در پنج ماهه ابتدای سال 1401 بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه