English

از ۱۶ مهرماه؛

فصل صید میگو در آب‌های هرمزگان آغاز می شود

مدیرکل شیلات هرمزگان از آغاز فصل صید میگو در آب های هرمزگان از ۱۶ مهرماه خبر داد.

فصل صید میگو در آب‌های هرمزگان آغاز می شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عبدالرسول دریایی صبح امروز (۱۲ مهرماه) در جلسه کمیته مدیریت صید شیلات استان تصریح کرد: صیدگاه میگو به صورت یک پارچه از منطقه کوهستک در شهرستان سیریک تا منطقه درگهان در شهرستان قشم است.

وی افزود: در فصل صید میگو شناورهای کلاس لنج صیادی میگو گیر و شناورهای کلاس قایق به عنوان شناوهای جمع آوری کننده صید میگو مجاز به فعالیت صید میگو هستند.

دریایی پیش بینی کرد حدود ۲۰۰ فروند لنج صیادی میگو گیر و حدود دوهزار و پانصد نفر صیاد در فصل صید میگوی امسال مشارکت داشته باشند.

مدیر کل شیلات هرمزگان اضافه کرد: حضور منظم و به موقع نیروهای حفاظت منابع در دریا، مشارکت صیادان میگوگیر، ادغام صیدگاه‌های میگوی استان (۶ صیدگاه) و تعیین ۳ صیدگاه در صورت وجود ذخیره مناسب، بازدید منظم کارشناسان صید و کارشناسان پژوهشکده از صید شناورها، جلوگیری از صید شناورها در ساعات خارج از زمان تعیین شده و همچنین برخورد با صیادان متخلف از اهم برنامه‌های مدیریتی در فصل صید میگوی امسال است.

دریایی با اشاره به نقش مهم صید و صیادی اصولی و استفاده از ادوات صید مجاز در حفظ دخایر آبزیان خاطرنشان کرد: همکاری بیش از پیش جامعه صیادی نقش مهمی درحفظ منابع آبزیان برای نسل آینده و صید پایدار به ویژه میگو خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

اجرای دریابست، یعنی کمک حفظ ذخایر آبزیان و پایداری صیادی

وی بیان کرد: با توجه به گشت‌های تحقیقاتی که به همت پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و همکاری جامعه صیادی و شیلات استان در مدت فصل صید میگو انجام می‌شود زمان پایان فصل صید میگو نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه