English

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان خبر داد؛

مراجعه روزانه بیش از ۷۰۰ نفر به داروخانه هلال احمر در اصفهان / قوی‌ترین مراکز توان‌بخشی کشور در اصفهان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از مراجعه روزانه بیش از ۷۰۰ نفر به داروخانه هلال احمردر اصفهان برای تهیه دارو خبر داد.

مراجعه روزانه بیش از 700 نفر به داروخانه هلال احمر در اصفهان / قوی‌ترین مراکز توان‌بخشی کشور در اصفهان

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمدنوید متقی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به عضویت حدود ۶۰ هزار نفر در جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: حجم گسترده ای از فعالیت‌هلال احمر را در داروخانه این سازمان شاهد هستیم بطوریکه روزانه بین 500تا 700 نفر به داروخانه مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر فقط یک سازمان امدادی صرف نیست، گفت: این سازمان صرفا  در زمان حوادث مشغول به فعالیت نیست، گرچه این موضوع قله فعالیت‌های هلال‌احمر است.

این مقام مسئول افزود سازمان هلال احمر دارای پنج معاونت عملیاتی شامل معاونت امدادونجات، جوانان، آموزش و بهداشت و درمان و توانبخشی است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان با انواع حوادث از جمله جاده‌ای، کوهستان و کویر مواجه هستیم، گفت: حوادث ساحلی تنها مختص به شمال کشور نیست و در سد زاینده رود و چادگان نیز با حوادث ساحلی مختلفی روبه‌رو هستیم.

متقی افزود: در صورتی که حادثه‌ای در یکی از استان‌های کشور رخ دهد به لحاظ توانمندی‌های ویژه ای که امدادگران استان اصفهان دارند برای کمک و امدادرسانی به  محل حادثه دیده در هر استانی از کشوراعزام می‌شوند.

وی با اشاره باینکه یکی از قوی‌ترین مراکز توان‌بخشی کشور در استان اصفهان قرار دارد، گفت: فعالیت نیروهای امدادی جاده، کوهستان، سیلاب، اسکان اضطراری و حمایت روانی با یکدیگر متفاوت است.

این مقام مسئول در ارتباط با فعالیت معاونت جوانان هلال‌احمر توضیح داد: دراین حوزه که آموزش فعالیت‌های امدادی را بر عهده دارد آموزش‌هایی به افراد زیر 35 سال با شعار "هر خانواده ایرانی یک امدادگر" است، داده می شود همچنین انواع آموزش‌ها به صورت اختصاصی برای ارگان‌های مختلف نیز انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در خصوص پایگاه های امدادی هلال احمر در استان بیان کرد: قبل از انقلاب هیچ پایگاه امدادی در استان اصفهان وجود نداشت اما در حال حاضر 41پایگاه امدادی در سطح جاده ها داریم.

 متقی با بیان اینکه قبل از انقلاب یک مرکز توانبخشی داشتیم، افزود:در استان اصفهان در حال حاضر  11مرکز و 400 نیروی هلال‌احمر داریم در صورتی که حدود 60 هزار نفر عضو جمعیت هلال‌احمر هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان اصفهان یک بالگرد امداد هوایی داریم که به علاوه بر اصفهان به استان‌های چهارمحال و بختیاری و یزد نیز خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به معین بودن استان اصفهان برای تهران گفت: اگر حادثه‌ای در تهران اتفاق بیفتد مدیریت موضوع بر عهده جمعیت هلال احمر اصفهان می باشد و در این راستا از مسئولان درخواست داریم تا ابزارها، نفرات و بودجه‌های معین بودن استان اصفهان را تأمین کنند.

نشست خبری هلال احمر اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه