English

مدیر زراعت جهاد کشاورزی خبر داد؛

راه اندازی پایگاه نوآوری جهش تولید در دیمزار‌های فارس

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با هدف انتقال یافته‌های تحقیقاتی کشت دیم به کشاورزان در مناطق گرم و معتدل این استان "پایگاه نوآوری جهش تولید در دیمزارها" ایجاد شد.

راه اندازی پایگاه نوآوری جهش تولید در دیمزار‌های فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، مهدی صادقی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس در جمع خبرنگاران گفت: این پایگاه‌ها در شهرستان‌های بیضا و ممسنی مجموعا در سطح چهار هکتار و با نظارت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و ستاد اجرایی فرمان امام ایجاد شده است.

او؛ ایجاد این پایگاه‌ها را در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها و با هدف آشنایی بیشتر کشاورزان با انواع ارقام دیم، اصلاح الگوی کشت و کشاورزی حفاظتی بیان کرد.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه در "پایگاه نوآوری جهش تولید در دیمزارها" واقع در شهرستان بیضا پنج رقم گندم دیم سپند، هشترود، باران، صدرا و ذهاب کشت شده است، اظهار کرد: جو دیم رقم سرارود، کاملینا رقم سهیل، گلرنگ رقم فرامان و منداب، نخود، عدس و گیاهان دارویی از دیگر محصولاتی است که در این پایگاه کاشته می‌شود.

صادقی گفت: در پایگاه واقع در شهرستان ممسنی هشت رقم گندم دیم شامل کریم، دهدشت، آفتاب، ساورز، مهتاب، پایا، کبیر و آبان، سه رقم جو دیم شامل راشین، بهدان و خرم، عدس رقم سپهر، ماش علوفه‌ای ارقام طلوع و خلر کشت شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: پایگاه‌های نوآوری جهش تولید در دیمزارها، به عنوان سایت آموزشی برای بهره برداران در ۱۴ شهرستان مجری طرح جهش تولید در دیمزار‌های در این استان به کارگیری می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه