English

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی:

مزارع گردشگری در رامسر ایجاد می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامسر گفت: مزارع گردشگری در شهرستان رامسر ایجاد می‌شود.

مزارع گردشگری در رامسر ایجاد می‌شود

به‌ گزارش خبرگزاری موج مازندران، نادر سحرخیز رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامسر در جریان بازدید از مزارع کشاورزی شهرستان رامسر اظهار داشت: بخش مهمی از مزارع کشاورزی شهرستان رامسر قابلیت تبدیل شدن به مزارع گردشگری را دارد و تنها راه حفظ این‌ مزارع تغییر کاربری این مزارع به گردشگری است.

وی ادامه داد: اساسنامه ایجاد و تبدیل مزارع گردشگری سال گذشته ابلاغ شده و همکاران در محل اداره میراث‌فرهنگی آمادگی دارند مشاوره‌های لازم را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تنوع باغات و مزارع را در رامسر قابل توجه دانست و خاطرنشان ساخت: در کشورهایی که مزارع گردشگری را سالهاست ترویج می‌کنند و اینگونه مزارع مورد توجه گردشگران است و بیشتر اوقات فراقت گردشگران در داخل اینگونه مزارع به همراه فعالیت‌های کشاورزی سپری می‌شود و در واقع یک نوع فعالیت داوطلبانه است که نتیجه آن برای هر دو طرف سود دارد.

وی گفت: احیای باغات مرکبات، فندق، گیلاس، آلبالو و باغات متنوع دیگر در شهر نمونه گردشگری رامسر می‌تواند گردشگران را در شهر نمونه گردشگری رامسر متوقف کرده و اقامت‌شان را طولانی‌تر کند.

سحرخیز با بیان اینکه باید حضور میلیونی گردشگران در شهر رامسر را در تمام فصول سال مغتنم شمرد و افزود: به موازات تأمین زیرساخت‌های اقامتی باید زیر ساخت‌های تفریحی نیز برنامه‌ریزی شود و ایجاد مزارع گردشگری متنوع در شهرستان رامسر باید به کمک مدیران شهرستانی و سرمایه‌گذاران در برنامه قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه