English

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج :

مجوز ۱۵ طرح دانش بنیان در دانشگاه آزاد صادر شد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: امسال بیش از ۴۰ طرح دانش بنیان با موضوع رسیدگی به مشکلات استان بررسی که ۱۵ طرح آن تایید شد و مجوز فعالیت گرفت.

مجوز ۱۵ طرح دانش بنیان در دانشگاه آزاد صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ، قباد میمنت آبادی با اشاره به اینکه این طرح ها در شورای اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: از میان این ۱۵ طرح نیز سه طرح برای بهره‌مندی از تسهیلات و اقدام عملیاتی به بانک ها معرفی شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال، ۲ طرح دانش‌بنیان دیگر در این واحد به مرحله تصویب نهایی برسد، افزود: در نظر داریم برنامه‌های مختلف از قبیل برگزاری وبینار با موضوع دانش‌بنیان، ایده‌شو و کلاس‌های توجیهی و تبیینی با همین موضوع را برای دانشجویان برگزار کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ابراز امیدواری کرد از دل این اقدامات، طرح‌های بیشتری مورد بررسی قرار گرفته و به مرحله اجرا برسند تا زمینه رشد و فعالیت آنها در واحد دانشگاه آزاد سنندج ایجاد شود.

میمنت آبادی ادامه داد: شورای مرکزی رشد واحدهای فناور به شورای اقتصاد دانش‌بنیان در قالب یک مجموعه در کنار هم فعالیت دارند و یک شورای واحد را تشکیل داده‌اند.

وی یادآور شد: طرح‌های مصوب در شورا که می‌توانند از تسهیلات برخوردار شوند، در حوزه تولید رنگ‌های گیاهی، لوله‌های پلیمری و دستگاه هشداردهنده نشت گاز بود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج درباره چگونگی کمک تسهیلاتی به این شرکت‌های منتخب هم اظهار کرد: تسهیلات مالی از بنیاد برکت یا تبصره ۱۸ بنیاد علمی ریاست‌جمهوری برای شرکت‌هایی مجوزدار در نظر گرفته شد تا بتوانند با اخذ تسهیلات، گام موثری در جهت پا گرفتن و به دنبال آن توسعه فعالیت داشته‌ باشند.

میمنت آبادی افزود: امیدواریم تا مرحله توسعه کامل و اصولی این شرکت‌ها بتوانیم مشاوره و همکاری‌های لازم را داشته باشیم تا در نتیجه این اقدام به مرکز رشد واحدهای استان کردستان نیز از سطح ۲ به سطح یک ارتقا پیدا کند.

وی درباره جزئیات مرکز رشد کردستان نیز گفت: این مرکز به دلیل اقدامات مختلف و متنوعی که در مدت فعالیت خود داشته، ارتقای رتبه را کسب کرده است و توانست انگیزه بیشتری را در بین دیگر واحدهای غرب کشور برای فعالیت بهتر دانش‌بنیان‌ها ایجاد کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با بیان اینکه این واحد مشاوره و همیاری با دیگر واحدهای استان‌های غربی کشور دارد، بیان کرد: با این مشاوره‌ها شاید شیوه تبدیل طرح‌ها به واحدهای فناور و تبدیل این واحدها به شرکت‌های دانش‌بنیان تغییر یابد و امکان این تغییرات راحت‌تر شود.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در سال ۱۳۶۳ با پذیرش ۲۲ دانشجو در رشته کاردانی کشاورزی فعالیت علمی-آموزشی خود را آغاز کرد.

در حال حاضر دانشگاه آزاد واحد سنندج به عنوان یکی از بزرگترین و پرسابقه ترین دانشگاه‌های استان شناخته می شود و ۲۲۵ رشته تحصیلی دارد که ۶ هزار و ۱۹۵ دانشجو در مقاطع مختلف در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه