English

۲۴۰ عملیات امداد و نجات هلال احمر یزد در نه ماهه سال جاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از انجام ۲۴۰ مورد حادثه و امدادرسانی به ۷۰۹۷ نفر حادثه دیده در نه ماهه سال ۱۴۰۱ توسط نیروهای امدادی هلال احمر استان خبر داد.

240 عملیات امداد و نجات هلال احمر یزد در نه ماهه سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: 240 عملیات امداد و نجات در نه ماه گذشته شامل: 119 عملیات جاده ای، 49 مورد خدمات حضوری، 21 مورد خدمات شهری، 2 مورد ریزش آوار، 1 مورد حادثه ریلی، 11 مورد خدمات مناسبتی، 2 مورد حادثه صنعتی و کارگاهی، 2 مورد زلزله، 19 مورد سیل و آبگرفتگی و 14 عملیات امداد و نجات کوهستان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: طی این عملیات ها 7097 نفر دچار حادثه شدند که 409 نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، 85 نفر در خدمات حضوری، 4 نفر در عملیات ریزش آوار، 3089 نفر در عملیات سیل و آبگرفتگی، 3448 نفر در خدمات مناسبتی، 42 نفر در خدمات شهری، 2 نفر در صنعتی و کارگاهی و 18 نفر در عملیات کوهستان از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: به دنبال این عملیات 88 نفر نجات یافتند که 10 نفر به صورت سرپایی درمان و  78 نفر توسط آمبولانس هلال احمر به نزدیک ترین مرکز درمانی  انتقال داده شدند.

حرازی زاده بیان داشت : 7 سورتی  امداد هوایی بمدت 13 ساعت و هشت دقیقه و انتقال 6 مصدوم به مرکز درمانی توسط بالگرد هلال احمر در نه ماهه گذشته  انجام شده است.

وی در ادامه گزارش عملیات امداد و نجات مجموع کل افراد اسکان داده شده را 987 نفر در نه ماه گذشته اعلام که 970 نفر در حوادث سیل و در خدمات حضوری توسط هلال احمر اسکان موقت یافتند.

خدمات رسانی 423  تیم به حادثه دیدگان

حرازی زاده افزود: 1539 نفر روز از نجاتگران و امدادگران هلال احمر استان در قالب 423  تیم روز با اعزام 172 دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند و نسبت به اجرای 60 مورد عملیات رها سازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی و تجهیزات تخصصی نجات و رهاسازی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه ( از اطلاع تا حضور در صحنه ) را 14 دقیقه و 6 ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را 1 ساعت و 17 دقیقه و 15 ثانیه اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: کلیه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محور‌های مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.

شایان ذکر است این گزارش ارائه شده  از تاریخ 1 فروردین ماه 1401 لغایت 1 دی ماه 1401 می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه