English

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر خبر داد؛

کشت سیر در ۷۲۰ هکتار مزارع قائم شهر با پیش‌بینی تولید ۵۰۰۰ تنی

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر از کشت سیر در 722 هکتار مزارع این شهرستان خبر داد.

کشت سیر در 720 هکتار مزارع قائم شهر با پیش‌بینی تولید 5000 تنی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی درویش نیا مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر از کشت سیر در 722 هکتار مزارع شهرستان قائم شهر خبر داد و اظهار داشت: روستای باغدشت در منطقه بالاتجن با 600 هکتار بیشترین سطح کشت سیر را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه روش کشت سیر به صورت سنتی بوده و در برابر سرمای زمستان مقاوم است، ادامه داد: زراعت سیر در مقایسه با دیگر زراعت ها از درآمد اقتصادی و بازار پسندی خوبی برخوردار است.

وی تصریح کرد: امسال 722 هکتار اراضی زراعی این شهرستان سیر کشت شد.

درویش نیا با اشاره به اینکه به دلیل بالا بودن قیمت محصول سیر در مقایسه با دیگر زراعت ها، از درآمد اقتصادی خوبی برخوردار است، کشت آن را به کشاورزانی که زمین آبی کوچکی دارند توصیه کرد.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 400 بهره بردار این شهرستان مشغول کشت این محصول هستند، گفت: پیش بینی می شود با میانگین عملکرد 7 هزار کیلوگرم در هر هکتار، امسال حدود 5 هزار تن سیر در زمین های زراعی این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به اینکه مهمترین بیماری سیر، زنگ سیر است و در مناطقی که از رطوبت نسبی بالا برخوردار است، شیوع آن بیشتر خواهد بود، افزود: این بیماری در ابتدا به صورت برجستگی هایی به رنگ زرد تا نارنجی بر روی برگ ها دیده می شود و سپس تیره خواهد شد که با یکی از سموم قارچ کش می توان با آن مبارزه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه