English

استاندار مازندران:

گردشگری مزارع بهترین شیوه اقتصادی کردن کشاورزی در مازندران است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر گفت: رونق گردشگری مزارع فصلی نو در کشاورزی و بهترین شیوه اقتصادی با سودهی بیشتر در فعالیت‌های کشاورزی است.

گردشگری مزارع بهترین شیوه اقتصادی کردن کشاورزی در مازندران است

به‌ گزارش خبرگزاری موج مازندران، نادر سحرخیز رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر با اشاره به اینکه گردشگری کشاورزی حاصلش حفاظت از مزارع است، اظهار داشت: چندین پرونده در زمینه ایجاد مزرعه فندق و تمشک تشکیل شده و در دست اقدام است.

وی با اشاره به تقاضای سرمایه‌گذاران برای تبدیل مزارع خود به مزرعه گردشگری ادامه داد: هنوز این ایده که در خیلی از کشورها کاربردی شده و نتایج آن نیز مشخص است پیگیری نمی‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر تصریح کرد: نوساناتی که هر ساله باعث سردرگمی کشاورزان می‌شود و یک سال به دنبال کاشت برنج می‌روند و روزی به‌ دنبال کاشت کیوی و گاهی به سمت اصلاح باغات و کاشت پرتقال که نهایتاً کشاورزی را بدون سود و یا کم بازده می‌کند و تکرار هر ساله محصولات کشاورزی جز دغدغه چیزی نسیب کشاورز نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در دنیا با اصلاح روش کاشت و برداشت هم زمان به سمت احیای مزارع و تبدیل به مزارع گردشگری رفتند و سود آن را دیده‌اند، یادآور شد: وقت آن رسیده با حمایت از کشاورزی فصلی نو را برای این قشر زحمت کش شهرستان رامسر رقم زد شهرستانی نمونه که همه ساله شاهد حضور میلیونی گردشگران است و کمترین بهره نسیب این قشر از جامعه می‌شود.

سحرخیز، گردشگری کشاورزی را فصلی نو در کشاورزی دانست و بیان کرد گردشگران با تجربه کردن کاشت و داشت و برداشت از حضور در مزارع لذت می برند و علاوه بر آن از محصولاتی که خودشان به آن رسیدگی کرده و برداشت کرده‌اند استفاده می‌کنند و لذت کار و زندگی با کشاورزان را می‌چشند.

وی بیان داشت: نشای برنج، قلمه زدن مرکبات، چیدن ازگیل، چیدن فندق و گردو، برداشت مرکبات و ماهیگیری همگی بخشی از کشاورزی شهرستان نمونه گردشگری رامسر است که باید برای حفاظت از آن کوشید و فقط تنها راهش گردشگری است تا بتوانیم جلوی کشاورزان که بی بهره از اقتصاد کشاورزی هستند و به سمت قطعه کردن زمین‌ها و فروش آن می‌روند را بگیریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه