English

مسئولیت‌پذیری لازمه رشد جامعه و شرط انسانیت است

رییس انجمن مطالعات برنامه‎ درسی ایران گفت: مسئولیت‌پذیری لازمه رشد و توسعه‌ جامعه و همچنین شرط انسانیت است.

مسئولیت‌پذیری لازمه رشد جامعه و شرط انسانیت است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، مرتضی کرمی چهارشنبه در آیین آغازین نوزدهمین همایش ملی انجمن مطالعات برنامه‌ درسی ایران با عنوان برنامه‌ درسی و مسئولیت اجتماعی در سرسرای اجتماعات دانشکده‌ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان‌کرد: مرجعیت علمی، مسئولیت اجتماعی و اشتغال‌پذیری دانشجویان سه هدف مهم از برگزاری این همایش است تا در حد امکان به نیازها و انتظارات نظام آموزشی کشور پاسخ دهیم‌.

وی ابراز خوشحالی کرد که هر سال همایش های انجمن مطالعات برنامه درسی در کشور به صورت اثر بخش برگزار شده است.

دبیر نوزدهمین همایش ملی انجمن مطالعات برنامه‌ درسی ایران نیز گفت: مسئولیت‌پذیری لازمه رشد و توسعه‌ جامعه و شرط انسانیت است.

ارائه ۵۸ مقاله در همایش ملی برنامه درسی و مسئولیت اجتماعی

دکتر عبدالله پارسا افزود: از ۱۲۶ مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش، ۵۸ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که ۱۸ مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه می شود.

وی ادامه داد: میهمانان همایش از دانشگاه‌های سراسر کشور حضور دارند.

مسئولیت اجتماعی پاسخی واقعی به یکی از نیازهای جامعه است

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در پیامی به این همایش که از سوی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قرائت شد اعلام‌کرد: مسئولیت اجتماعی عنصری اصیل است که بیانگر آتش بنیادین انسانی، به ویژه انسان دانشگاهی برای غلبه بر هرگونه ملاحظه سودمند شخص محور است و تلاش برای تحقق مسئولیت اجتماعی چه در بعد فردی و چه در بعد سازمانی، آسان نیست.

در ادامه این پیام آمده است: این سبک زندگی و کار مسئولانه مستلزم ذهنی گشوده برای کاهش و به پرسش کشیدن همه‌ فعالیت‌ها و اقدامات، جرات و جسارت دانستن و قدرت کنار گذاشتن هر امری است که منافع اجتماعی ندارد.

این پیام می‌افزاید: در این دنیای پر آشوب مسئولیت اجتماعی کالایی شیک، و ژستی خردمندانه برای بیان تجمل نیست؛ بلکه پاسخی واقعی به یکی از نیازهای واقعی جامعه‌ بشری است.

در ادامه پیام عنوان شد: سازمان‌های آموزشی با تدوین برنامه‌های درسی فنی، زمینه‌های تحقق مسئولیت اجتماعی را فراهم می‌کنند و دانشگاه‌ها به عنوان ابزار توسعه‌ علمی و آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین ساز وکارهای تربیت شهروندان فرهیخته‌ آینده نباید نسبت به گفتمان‌های رو به رشدی مانند مصرف‌گرایی، یاس و ناامیدی، فرار مغزها، تخریب محیط زیست و ده‌ها مورد دیگر بی‌تفاوت باشد.

در این پیام آمده است: یکی از اهداف برنامه‌ریزی درسی این است که در راستای حل مسائل بشری، فراهم کردن اسباب آرامش، بالا بردن کیفیت زندگی فردی و اجتماعی و کارگشایی از مشکلات انسان‌ها طرحی نو برای دنیای تعلیم و تربیت ارایه کرد.

نوزدهمین همایش ملی انجمن مطالعات برنامه‌ درسی ایران با موضوع برنامه‌ درسی و مسئولیت اجتماعی سوم و چهارم اسفندماه امسال به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز در حال برگزاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه