English

مدیرکل بهزیستی کردستان:

۳۱۲ مورد از پرونده‌های ارجاعی طلاق به بهزیستی کردستان به سازش منجر شد

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: ۳۱۲ مورد از پرونده‌های طلاق ارجاعی به مرکز جامع مراقبت از خانواده بهزیستی استان در سال جاری با بهره‌گیری از ظرفیت مددکاران و مشاوران به سازش منجر شد.

۳۱۲ مورد از پرونده‌های ارجاعی طلاق به بهزیستی کردستان به سازش منجر شد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، حسین رسولی روز دوشنبه اظهار کرد: در سال جاری تعداد سه هزار و ۱۴۳ پرونده طلاق در سامانه تصمیم ثبت شد که با استفاده از ظرفیت مددکاران و مشاوران متخصص و مجرب ۳۱۲ مورد از این پرونده ها به سازش منجر شد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۳ پرونده از این تعداد با عدم سازش زوجین مواجه شد، گفت: تمام تلاش مشاوران و مددکاران ما این است که زوجین از طلاق منصرف شوند اما گاهی مشکلات و اختلافات عمیق تر از آن است که با چند جلسه مشاوره رفع شود.

مدیرکل بهزیستی کردستان به سامانه ثبت الکترونیکی پرونده‌های طلاق توافقی (سامانه تصمیم) اشاره کرد و گفت: متقاضیان طلاق، با مراجعه به این سامانه، به صورت اینترنتی نوبت گیری می‌کنند و در زمان مشخص، به مراکز تعیین شده برای مشاوره و مددکاری ارجاع می شوند.

وی اضافه کرد: در صورتی که زوجین پس از طی روال قانونی و دریافت مشاوره طلاق و مددکاری، نتوانند به سازش برسند، پرونده طلاق برای ادامه رسیدگی به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارجاع خواهد شد.

رسولی اظهار کرد: اخذ نوبت از طریق این سامانه قبل از ثبت دادخواست طلاق موجب می شود که زمان کمتری برای انجام طلاق صرف شود زیرا در هر صورت بعد از ثبت طلاق و در زمان رسیدگی، قاضی زوجین را به مراکز مشاوره خانواده هدایت می کند لذا بهتر است خودشان از قبل مراجعه کرده باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه