English

همزمان با تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان؛

طرح آرامش بهاری در ۶۴ بقعه شاخص استان مرکزی برگزار می‌شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در ۶۴ بقعه شاخص این استان برگزار می‌شود.

طرح آرامش بهاری در ۶۴ بقعه شاخص استان مرکزی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، حجت الاسلام عبدالله واحدی روز شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند ماه تا ۱۳ فروردین ماه در ۶۴ بقعه متبرکه استان مرکزی اجرا می‌شود.

وی برپایی خیمه‌های معرفت با بهره‌مندی از مبلغان بومی و اعزامی و فضاسازی محیطی متناسب با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان را از جمله اقدامات مشترک در طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی عنوان کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اعلام برگزاری آیین ویژه تحویل سال در جوار بقاع متبرکه استان، اظهار کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی به صورت روزانه، برگزاری آیین‌های مذهبی و انقلابی با حضور سخنرانان برجسته استانی و ملی، بیان احکام، برگزاری مراسم ادعیه خوانی، برپایی غرفه‌های مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی با حضور مبلغان و روحانیون و اجرای مسابقات فرهنگی از دیگر برنامه‌های این طرح آرامش بهاری است.

واحدی، نظافت، آراستگی و غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه، اسکان زائرین، پذیرایی و اطعام زائرین در بقاع متبرکه با چای، شیرینی و شکلات و ارائه خدمات سلامت به زائرین در ایستگاه‌های سلامت مستقر در بقاع متبرکه را از دیگر برنامه‌های دیگر این اداره کل در طرح آرامش بهاری عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: همچنین اقامه نماز جماعت دائمی و مناسبتی در۴۲ بقعه شاخص، برگزاری مراسم ویژه روز جمهوری اسلامی و اجرای مراسمات فرهنگی در روز ۱۳ فروردین ماه همزمان با روز طبیعت نیز در طرح آرامش بهاری برنامه‌ریزی شده است.

واحدی اضافه کرد: این طرح در سه سطح در ایام نوروز و لحظه تحویل سال نو اجرا و تلاش می شود در این اماکن مقدس به مسافران نوروزی خدمت رسانی شود.

وی گفت: طرح ضیافت الهی نیز از سوم فرودین‌ماه همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان تا چهارم اردیبهشت‌ماه در بقاع شاخص استان مرکزی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی مناجات خوانی ،قرائت دعای افتتاح و ابوحمزه ثمالی ، اجرای مراسم جزء خوانی و محافل اُنس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی، کشوری و استانی در بقاع شاخص، برپایی کرسی تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید تفسیر اعزامی از حوزه علمیه قم، برپایی خیمه‌های معرفت اعم از غرفه کودک، چند رسانه‌ای و تربیت فرزند را از جمله برنامه‌های این اداره کل در طرح ضیافت الهی عنوان در ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

واحدی ادامه داد: ترویج فرهنگ افطاری ساده در بقاع متبرکه ، فعال‌سازی خیمه‌های معرفت ، فعال کردن غرفه‌های پاسخگویی به سوالات شرعی، تربیت فرزند، گفتمان‌های دینی ، تصحیح قرائت نماز ، کودک و نوجوان، مشاوره، برپایی غرفه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف از دیگر برنامه‌های این طرح است.

وی بیان کرد: برگزاری ویژه برنامه «خدیجه مادر امت»، برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع)، برپایی سفره‌های کریمانه افطار از محل نیات مذهبی منطبق و کمک‌های مردمی با مشارکت مراکز افق بقاع متبرکه نیز در طرح ضیافت الهی برنامه‌ریزی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه