English

معاون اجرایی مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

نگاه وزارت بهداشت بر محور پیشگیری است

معاون اجرایی مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: نگاه وزارت بهداشت بر موضوع زیستی عمدتاً بر محور پیشگیری است و این رزمایش می‌تواند آمادگی ما را برای پاسخ‌دهی در آینده بالا ببرد.

نگاه وزارت بهداشت بر محور پیشگیری است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی گل محمدی در آئین افتتاح رزمایش ملی ترکیبی پدافند غیرعامل با رویکرد زیستی که به میزبانی بندر نوشهر برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه نظام سلامت در جهان مقوله‌ای تحت عنوان قوانین بین‌المللی سلامت را دارد و این مقوله دو پایه اساسی بخش پیشگیری و پاسخ‌دهی دارد که یکی از اجزای پیشگیری همین برگزاری رزمایش است.

وی با بیان اینکه نگاه وزارت بهداشت بر موضوع زیستی عمدتاً بر محور پیشگیری است، ادامه داد: از آنجایی که وضعیت زیستی ایران به خصوص نوار ساحلی مازندران، پایه‌هایی برای برخی عوامل بیماری‌زا جهت رشد و تکثیر را به صورت یک بستر دارد، نگاه بر این است که این رزمایش می‌تواند آمادگی ما را برای پاسخ‌دهی در آینده بالا ببرد.

معاون اجرایی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اما از آنجایی که عامل بیماری‌زا مرز نمی‌شناسد پیشنهاد می‌کنیم در کنار برگزاری رزمایش، بتوانیم رزمایش‌هایی برای هماهنگی با کشورهای همسایه در صورت بروز موارد بیماری طراحی کنیم تا به موفقیت‌های بالاتری دست پیدا کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه