English

رئیس اداره بهزیستی کاشان خبرداد؛

پرداخت بیش از ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان بهزیستی کاشان

رئیس اداره بهزیستی کاشان از پرداخت بیش از ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات توسط بهزیستی کاشان خبر داد.

پرداخت بیش از ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان  بهزیستی کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، ام‌البنین متقی‌نژاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بهزیستی در سه بخش فعالیت دارد، اظهار داشت: در واحد توانبخشی به معلولان خدمات می‌دهد به نحوی که پنج واحد شبانه‌روزی وجود دارد و برای همه معلولیت‌ها مرکز داریم و این باعث افتخار است.

وی با بیان اینکه 442 نفر در مراکز شبانه‌روزی وجود دارد، افزود: به ازای هر مددجو با سرپرست در این مراکز دو میلیون و 700 هزار تومان و بدون سرپرست سه میلیون و 300 هزار تومان اعتبار تخصیص داده شده است و هزینه بخش قابل توجهی از معلولان از سوی خیران هزینه می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان با بیان اینکه 420 مددجو در مراکز روزانه حضور دارند، ابراز داشت: 100 نفر از مددجویان اعصاب و روان نیز از خدمات در منزل بهره‌مند می‌شوند و در مراکز نیز به صورت رایگان ویزیت می‌شوند.

وی با بیان اینکه 98 نفر پرونده خانواده دو قلو و 25 خانواده سه قلو تحت پوشش بهزیستی شهرستان کاشان است، گفت: یک خانواده چهار قلو نیز تحت پوشش بهزیستی قرار دارد که با کمک خیران یک واحد آپارتمان به این خانواده اختصاص پیدا کرد.

وی در رابطه  با خدمات بهزیستی به124 خانواده چند قلوها گفت: در  کاشان 124خانواده دارای فرزند چندقلو تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که علاوه بر مستمری ماهانه، خدمات غیر مستمر مانند پرداخت کمک هزینه درمان و لوازم ضروری، کمک سرمایه کار و معرفی جهت اشتغال نیز به آن‌ها ارائه می‌شود. حمایت‌های بهزیستی از این خانواده‌ها تا شش‌ سالگی ادامه دارد

معاون مدیر کل و  رئیس اداره بهزیستی  کاشان گفت: سازمان بهزیستی در جدیدترین برنامه حمایتی خود از خانواده های دارای فرزند چند قلو در قالب خدمات گوناگون و متنوع حمایت می کند

متقی نژاد افزود: برنامه حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو در راستای سیاست‌های افزایش نرخ جمعیت بوده وسازمان بهزیستی با هدف کاهش مشکلات خانواده ها و جلوگیری از پیری جمعیت، خدمات مستمری و غیر مستمری از خانواده ها دارای فرزند چند قلو در دستور کار قرار داده است

مدیر بهزیستی کاشان خاطرنشان کرد: در این  شهرستان  بیش از 6 هزار نفر از مددجویان از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند..

متقی‌نژاد با بیان اینکه دو هزار و 660 نفر کمک هزینه نگهداری در منزل می‌گیرند، تصریح کرد: ماهانه بیش از هشت میلیارد و 300 میلیون تومان کمک هزینه نگهداری در منزل توسط بهزیستی شهرستان کاشان پرداخت می‌شود.

وی از 25 مورد کمک هزینه کاشت هزینه حلزون در شهرستان کاشان خبر داد و تاکید کرد: 50 نفر دانشجوی معلول تحت پوشش بهزیستی قرار دارد و بیش از 150 میلیون تومان نیز هزینه اورتز و پروتز در شهرستان کاشان پرداخت شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان با بیان اینکه 645 نفر خانم سرپرست خانوار در این شهرستان کاشان داریم، افزود: در مجموع جمعیت این نوع خانواده‌ها به یک هزار و 751 نفر می‌رسد.

وی ضمن اشاره به خدمات اورژانس اجتماعی در شهرستان کاشان ابراز داشت: یک هزار و 196 مورد خدمت توسط اورژانس اجتماعی شهرستان کاشان ارائه شده است و در حوزه خانواده بیشترین خدمت را به خانواده‌های نیازمند ارائه داده است.

متقی‌نژاد با بیان اینکه بیش از 68 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال داشتیم، گفت: 732 نفر ویژه دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند و اشتغال 732 نفر نیز با پرداخت این تسهیلات فراهم شد و در این راستا 454 وام در حوزه معلویت‌ها و در مجموع 39میلیارد تومان، امور اجتماعی 136 مورد و در مجموع بیش از 11 میلیارد تومان و معتادان 142 مورد و در مجموع بیش از 16 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بهزیستی کاشان بیش از 187 میلیون تومان کمک نقدی داشته است، تصریح کرد: بیش از 113 میلیون تومن کمک نقدی و بیش از 200 میلیون تومان کمک‌هزینه خدماتی در بخش دولتی داشتیم و در بخش خصوصی نیز حدود یک میلیارد تومان کمک هزینه نقدی، حدود 800 میلیون تومان مشارکت غیرنقدی و 19 میلیون تومان نیز مشارکت خدماتی داشتیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه