English

سرپرست فدراسیون چوگان کشور درگفتگو با موج:

مشکل باشگاه نقش جهان برای تمرینات تیم چوگان برطرف خواهد شد

سرپرست فدراسیون چوگان کشور بیان کرد: به زودی مشکل باشگاه نقش جهان برای تمرینات تیم چوگان برطرف خواهد شد

مشکل باشگاه نقش جهان برای تمرینات تیم چوگان برطرف خواهد شد

سرپرست فدراسیون چوگان کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، به اشاره به اینکه متاسفانه هر چه اعتبار برای خرید تجهیزات چوگان اخذ شده است صرف خرید تجهیزات سوار کاری شده است و از این جهت بازیکنان چوگان بسیار در مضیقه هستند، گفت: به لحاظ اینکه همه تجهیزات بازی چوگان وارداتی است و تحت تاثیر قیمت دلار است لذا امسال تلاش کرده ایم که برخی از این تجهیزات را خریداری و در اختیار تیم ها قرار دهیم .

ناظری تصریح کرد:اساسا بازی چوگان یک ورزش بسیاری گران دردنیا به شمارمیرود و به جهت اینکه به تجهیزات و ابزارهای گران قیمتی نیاز دارد ؛ لذا افراد کمتری جذب این ورزش می شوند.

وی اصفهان را مهد بازی چوگان در دنیا و کشور دانست و افزود: اگر انسجام بیشتری بین بازیکنان این رشته ورزشی باشد قطعا قص دمان این است که ازحضورچند اصفهانی درتیم ملی چوگان بی بهره نمانیم و لذا متاسفانه به دلیل برخی مسائل که وجود دارد علیرغم حضور بازیکنان خوب چوگان باز در استان اصفهان اما هنوز در این زمینه جای خالی اصفهانی ها در تیم ملی چوگان احساس می شود .

سرپرست فدراسیون چوگان کشور، افزود:متاسفانه چند حساب فدراسیون به دلیل بدهی های مالیاتی ویا اشخاص حقیقی و حقوقی بسته شده است و ما نمی توانیم تا حل این مشکلات برداشتی از حساب ها داشته باشیم .

وی ادامه داد: خوشبختانه بانوان در این رشته ورزشی بسیار فعال هستند و در استان اصفهان نیز تیم فعال بانوان مشغول به فعالیت است.کیفیت بازی بانوان ازاقایان نیز بیشتر است و قصد داریم که مسابقات استانی و کشوری چوگان بازان خانم را نیز برگزارکنیم .

ناظری گفت: از سال ۹۳ که مسابقات چوگان به صورت نمادین در اصفهان برگزار شد، اما هنوز زمین چمن اختصاصی بازی چوگان ندارد و باشگاه نقش جهان نیز که  به نام فدراسیون چوگان است و هویت چوگان با نام باشگاه نقش جهان است  اما متاسفانه معارضانی چون اوقاف پیدا کرده است که اجازه نمی دهند ازاین موقعیت ها استفاده شود .

وی با اشاره به اینکه ۵۵ هکتار زمین در مجموعه نقش جهان متعلق به اداره ورزش و جوانان و فدراسیون چوگان است، افزود: برای حل مشکلات این زمین جلساتی را با مدیر کل ورزش و جوانان داشته ایم که هیات چوگان نیز پیگیر این مسئله است .

 در ادامه نیز ناصر حضور بخش مدیر روابط عمومی هیات چوگان استان اصفهان خواستار آن شد که رایزنی های لازم برای اختصاص زمین چمن میدان نقش جهان به چوگان بازان استان اصفهان اقدامات لازم انجام شود  تا اصفهان که از دیر باز مهد چوگان در ایران بوده است به جایگاه خود باز گردد.

همچنین تعدادی از بازیکنان چوگان استان اصفهان خواستارارائه کمک هایی از سوی هیات برای تهیه اسب، تجهیزات بازی و اختصاص  زمین مناسب  برای تمرینات خود شدند که با قول رئیس فدراسیون چوگان به زودی مشکل باشگاه نقش جهان برای تمرینات این تیم برطرف خواهد شد.

 به گزارش موج؛ اصغر ناظری، سرپرست فدراسیون چوگان کشور به دعوت رئیس هیات چوگان استان اصفهان جهت بازدید میدانی از شهر گنبدهای فیروزه ای ورویت فعالیت آموزشی،تکمیل زیرساخت های مورد نیاز و کاستی ها در راه توسعه و ترویج ورزش ملی چوگان به اصفهان سفر کرد.

 در بازدید یک روزه اصغر ناظری سرپرست فدراسیون چوگان کشور  از اصفهان ، مشکلات چوگان بازان تیم های مطرح این استان مورد بررسی قرار گرفت، همچنین مشگل باشگاه نقش جهان که معارضانی برای آن وجود دارد که سبب شده چوگان بازان نتوانند در این باشگاه به فعالیت خود ادامه دهند توسط سرپرست فدراسیون چوگان مورد واکاوایی قرار گرفت و سبب شد تا در این رابطه جلساتی را نیز با مدیر کل تربیت بدنی استان برای رفع این مشکل داشته باشد.

چوگان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه