English

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه:

پیش ثبت نام انتخابات فردا شروع می‌شود/ تمامی کاندیداها ملزم به ثبت نام اولیه هستند

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اعلام کرد: پیش ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از فردا ۱۶ مرداد آغاز و تمامی کاندیداها ملزم به انجام پیش ثبت نام هستند.

پیش ثبت نام انتخابات فردا شروع می‌شود/ تمامی کاندیداها ملزم به ثبت نام اولیه هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، علی شعبانی در نشست خبری امروز ۱۵ مرداد با اشاره به اصلاح موادی از قانون انتخابات کشور در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اصلاحات صورت گرفته که به تایید شورای نگهبان رسیده و به وزارت کشور ابلاغ شده، از فردا کار پیش ثبت‌نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در پاسخ به خبرنگار موج مبنی بر سن و اعتبار قانونی آثار بارگذاری شده، ابراز داشت: ملاک قانونی گواهی های بارگذاری شده باید از تاریخ ۲۷ مهر ماه به بعد باشد.

وی افزود: این انتخابات یازدهم اسفندماه امسال برگزار می شود و از فردا (۱۶ مرداد) تا روز ۲۲ مرداد به مدت یک هفته کاری داوطلبان فرصت دارند تا برای شرکت در این انتخابات پیش ثبت نام انجام دهند.

شعبانی خاطرنشان کرد: در دوره های قبلی انتخابات مجلس تنها یک مرحله ثبت نام وجود داشت و بررسی داوطلبان در همان مرحله انجام می شد که بسیار زمان بر بود، اما در حال حاضر داوطلبان می بایست قبل از ثبت نام نهایی، یک پیش ثبت نام الکترونیکی انجام دهند

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: برای انجام این پیش ثبت نام داوطلبان باید طی بازه زمانی اعلام شده از ساعت هشت صبح تا ۱۸ غروب، به سایت http://www.keshvar.moi.irمراجعه کرده و مدارک خواسته شده را بارگذاری کنند.

وی در خصوص شرایط داوطلبان برای انجام این پیش ثبت نام گفت: افرادی که به لحاظ سنی حداقل ۳۰ سال و حداکثر ۷۵ سال تمام دارند و دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر و یا معادل آن هستند، می‌توانند دراین مرحله ثبت نام کنند.

شعبانی گفت: علاوه بر این تمام مردان کمتر از ۵۰ سال باید تصویر گواهی پایان خدمت یا گواهی معافیت دائمی خود را در سامانه بارگذاری کنند.

وی افزود: همچنین ارائه تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا یا عدم اشتغال افراد در پست و مشاغل مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات هم در این مرحله از ثبت نام الزامی است.

شعبانی خاطرنشان کرد: در این مرحله از ثبت نام، مدرک تحصیلی تمام جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل سابقه شش ماه جبهه داشته باشند، یک مقطع بالاتر در نظر گرفته می شود.

این مسئول گفت: علاوه بر این افرادی هم که سابقه یک دوره نمایندگی داشته باشند یک مقطع تحصیلی برای آنها بالاتر در نظر گرفته می شود و به ازای هر دوره نمایندگی یک مقطع دیگر به آن اضافه می شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مرحله پیش ثبت نام تنها دو دسته از افراد ممنوعیت ثبت نام دارند، دسته اول ایرانیانی هستند که اقامت دائم کشورهای دیگر را دارند و دسه دوم افراد غیرایرانی هستند که تابعیت ایرانی گرفته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اتمام مهلت پیش ثبت‌نام در ۲۲ مرداد گفت: بعد از این مرحله کار بررسی مدارک بارگذاری شده و سوابق محکومیت کیفری افراد توسط سازمانها و وزارتخانه های مرتبط انجام می گیرد و پس از آن گواهی تاییدیه در همین سامانه بارگذاری می شود.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پس از تاییدیه سامانه، یک کُدرهگیری به افراد داده می شود و افراد با داشتن این کد مجاز به انجام ثبت‌نام اصلی انتخابات هستند که در ۲۷ مهرماه امسال شروع خواهد شد.

شعبانی خاطرنشان کرد: افرادی هم که گواهی تاییدیه برای آنها نیامده باشد تا ۲۷ مهرماه امسال برای اعتراض فرصت دارند.

این مسئول گفت: از تمام داوطلبان درخواست داریم برای شرکت در انتخابات حتما در زمان اعلام شده و در ساعات اعلام شده برای ثبت نام اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه