English

مدیرعامل سازمان آتش نشانی اصفهان خبر داد؛

تجهیز ناوگان آتش‌نشانی اصفهان به پهپاد کاوشگر /شناسایی۳۰۰ ساختمان ناایمن در اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی اصفهان از تجهیز ناوگان آتش‌نشانی اصفهان به پهپاد کاوشگر خبر داد.

تجهیز ناوگان آتش‌نشانی اصفهان به پهپاد کاوشگر /شناسایی۳۰۰ ساختمان ناایمن در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، ابراهیم مطلبی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:امسال ۳ هزار و ۲۱۰ نفر از شهروندان اصفهان در عملیات‌های مختلف توسط نیروهای آتش‌نشان نجات یافته‌اند.

وی بیان داشت:حبس در آسانسور، مهار حیوانات، حبس در اماکن، تصادفات، گیر کردن حلقه در انگشت، رویت مار و سقوط درخت به‌ترتیب بیشترین موارد عملیات‌های نجات‌بخشی را به‌خود اختصاص می‌دهد.

این مقام مسئول افزود: هوشمندسازی روند آدرس‌گیری، اعزام نیرو و تعیین ظرفیت‌های موجود در محل حادثه از اقدامات شاخص سازمان آتش‌نشانی در اصفهان بوده که در سطح کشور بی‌سابقه است.

 

رونمایی از طرح "لینک ساختمان‌های مهم به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی" در اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت:بسیاری از ساختمان‌های بلندمرتبه شهر گواهی پایان کار و تاییدیه سازمان آتش‌نشانی را ندارند که متاسفانه منجر به وقوع حوادثی شده و انرژی زیادی از سازمان صرف رسیدگی به این حوادث می‌شود.

مطلبی افزود:حدود ۱۵۰ ساختمان مهم شهر را شناسایی و ۶ مورد از آنها را به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی متصل کردیم که درصورت وقوع حادثه، فوراً نیرو به آنجا اعزام می‌شود.

 

شناسایی ۳۰۰ساختمان بلندمرتبه ناایمن در اصفهان

این مقام مسئول گفت: بالغ بر ۳۰۰ ساختمان ناایمن در اصفهان شناسایی و کارگروهی برای رسیدگی به آنها تشکیل شده است.

وی افزود: ۱۵۰ ساختمان مهم شهر شناسایی که از بین آنها ۶ ساختمان به ستاد فرماندهی متصل شده‌اند و حریق ساختمان‌های بلند مهم‌ترین چالش سازمان آتش نشانی است.

این مقام مسئول گفت: همچنین بازار اصفهان از حیث ایمنی وضعیتی بسیار بد دارد و برای رفع معضلات آن نیازمند همکاری نهادهایی مانند اتاق اصناف و اداره کل میراث فرهنگی هستیم که در این میان، عدم‌همکاری اتاق اصناف بیش از سایرین است.

 

مجهز شدن ناوگان آتش‌نشانی اصفهان به پهپاد کاوشگر

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به  تجهیز ناوگان آتش‌نشانی اصفهان به پهپاد کاوشگرگفت: هفتم مهرماه امسال مصادف با روز آتش‌نشان، از خدمات هوشمندسازی سازمان آتش‌نشانی رونمایی می‌شود که این خدمات فناورانه به حرفه‌ای‌تر شدن عملیات‌های این ناوگان کمک خواهد کرد.

مطلبی بیان داشت: در حال حاضر اعزام مأموران کنترل عملیات از حالت سنتی خارج شده و به صورت پیشرفته از طریق مسیریابی دیجیتال صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: فرمانده شیفت که در محل حریق حادثه اعزام می‌شود با استفاده از تبلتی که داخل خودرو نصب است، علاوه‌بر سهولت حضور در محل حادثه، مسیرهای یک‌طرفه، دوطرفه و شیرهای هیدرانت آتش‌نشانی را که در محل حریق وجود دارد، تشخیص می‌دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: از دیگر اقدامات مفیدی که با تلاش نیروهای این سازمان صورت گرفته است، تجهیز کردن آتش‌نشان‌ها به دستگاه تنفسی شخصی و تکمیل تجهیزات و لباس‌های مقابله با مواد شیمیایی است.

مطلبی با اشاره به تجهیز این سازمان به پهپاد کاوشگر گفت: این پهباد به دوربین دید در شب مجهز است که می‌توان برای عملیات‌های جست‌وجو و نجات در شب از آن استفاده کرد، همچنین با دوربین دید در شب کانون حریق را به‌راحتی برای ما مشخص می‌کند.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد بزرگترین نردبان موجود در کشور اضافه کرد: این نردبان ۶۴ متری به قیمت ۱۲۰ میلیارد تومان با موافقت شورای اسلامی شهرداری اصفهان خریداری شده است و تا 6 ماه آینده به تجهیزات سازمان آتش‌نشانی این کلان‌شهر اضافه می شود.

 

میانگین حریق و حادثه در اصفهان در ۲۴ ساعت ۴۵ مورد است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت:میانگین حریق و حادثه در اصفهان طی ۲۴ ساعت حدود ۴۵ مورد است که توسط نیروهای آتش‌نشان در ۲۷ ایستگاه موجود در شهر خدمات‌رسانی می‌شود.

ابراهیم مطلبی اظهار داشت: در شش‌ماهه نخست امسال، حدود ۷۵۵۴ عملیات حریق و حادثه و بیش از ۵۵۰ خدمات ایمنی توسط نیروهای سازمان انجام شده است.

وی اضافه کرد:بیشترین میزان حریق و حادثه طی سال جاری در اصفهان در مردادماه و کمترین میزان در فروردین‌ماه بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت:همچنین از اردیبهشت ماه تا مردادماه به عنوان بازه پرحادثه سال، بیشترین حوادث مربوط به زنده‌گیری و رهاسازی مارهای موجود در محدوده‌ زندگی شهروندان بوده است.

مدیرعامل آتش نشانی اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه