English

در دیدار سفیر دانمارک با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید شد؛

همکاری مشترک اصفهان و دانمارک در زمینه انرژی‌های پاک

سفیر دانمارک در جمهوری اسلامی ایران با رئیس و جمعی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.

همکاری مشترک اصفهان و دانمارک در زمینه انرژی‌های پاک

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، امیر کشانی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر، اصفهان را شهر تاریخی، فرهنگی و صنعتی ایران معرفی کرد و گفت: مردم اصفهان علاوه بر پرداختن به حوزه صنعت و تجارت، همواره به صلح بین‌الملل توجه ویژه ای داشته اند.

وی افزود: اصفهان در تولید فولاد، سنگ، سرامیک، گوشت و مرغ دارای رتبه‌های برتر کشور بوده و بیشترین تنوع صنایع دستی دنیا در این شهر تولید می شود.

رئیس دوره دهم اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره بر ظرفیت‌های این شهر صنعتی، بر توجه دولت دانمارک برای سرمایه‌گذاری در اصفهان تاکید کرد.

کشانی با اشاره به جمعیت بالای مسلمانان و ایرانیان مقیم دانمارک همچنین روابط دیرینه دو کشور و سرمایه‌گذاری‌های مطلوب دانمارک در کشورمان، تصریح کرد: متاسفانه اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، مردم را نشانه گرفته است.

وی با بیان اینکه با کمک سفیر و دولت دانمارک، بتوان شرایط بهتری را برای مردم رقم زد،  بر همکاری اصفهان و دانمارک در حوزه‌های محیط زیست، صنایع دارویی، موزه و انرژی های پاک تاکید کرد.

جسپر وار- سفیر دانمارک در کشورمان نیز با اشاره به سابقه دیرینه تعامل ایران و دانمارک تصریح کرد: در فاصله سال‌های 2015 تا 2017 تعداد قابل توجهی از فعالان اقتصادی دانمارکی در ایران فعالیت داشته اند که متاسفانه برخی از مشکلات و تحریم‌ها، مانع توسعه این روابط شد.

وی ضمن اشاره به چشمگیر نبودن حجم معاملات طرفین در سالیان گذشته، این امر را ناشی از مشکلات تراکنش‌های مالی در نتیجه تحریم ایران دانست.

سفیر دانمارک در کشورمان همچنین بر ضرورت همکاری فرهنگی طرفین تاکید کرد و افزود: این نوع تعاملات می تواند راهکاری برای تبادل افکار، ایده‌ها و حتی توسعه تجارت باشد.

وار در ادامه با اشاره به رشد انرژی پاک در این کشور از جمله تولید برق از طریق توربین‌های بادی، گفت: به همین دلیل انتشار گازهای گلخانه ای در دانمارک کاهش یافته و به صفر رساندن انتشار این گازها تا سال 2050 یکی از برنامه‌های دولت است.

سفیر دانمارک همچنین از امکان انتقال تجربه دانمارک در این زمینه و سرمایه گذاری در این حوزه خبر داد و تصریح کرد: جریان باد مطلوب سیستان و بلوچستان برای تولید انرژی پاک می‌تواند زمینه ای برای جذب سرمایه گذاران دانمارکی باشد.

اتاق بازرگانی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه