English

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خبرداد؛

۴۴ درصد جانباختگان تصادفات درون شهری اصفهان موتورسیکلت سواران هستند

رئیس پلیس راهور استان اصفهان بیان داشت: در سال گذشته ۴۴ درصد جانباختگان تصادف درون شهری استان اصفهان از راکبان موتورسیکلت بوده‌اند.

۴۴ درصد جانباختگان تصادفات درون شهری اصفهان موتورسیکلت سواران هستند
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، علی اصغر زارع در نشست خبری پویش ارتقای فرهنگ موتورسواری با بیان اینکه ۴۴ درصد جانباختگان تصادفات درون شهری اصفهان موتورسیکلت سوران هستند، گفت:در تلاش هستسم با اعمال قانون، فرهنگ‌سازی و اقدامات مهندسی و ترافیک تمایل به تخلف در موتورسیکلت‌سواران ازبین برود.

وی افزود: موتورسیکلت‌سواران به‌عنوان یکی از کاربران آسیب‌پذیر تصادفات به شمار می‌روند و عمده تصادفات منجر به فوت درون‌شهری اصفهان موتورسیکلت‌سواران هستند .

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: بر اساس آمار ثبت شده از سال ۱۳۹۷ حدود ۴۴ تا ۴۷ درصد جان‌باختگان تصادفات درون شهری استان، موتورسیکلت‌سواران هستند.

سرهنگ زارع ادامه داد: طی سال گذشته نیز ۴۴ درصد جان‌باختگان تصادفات درون شهر استان از راکبان موتورسیکلت بوده‌اند، از همین رو برنامه جامع ارتقای ایمنی موتورسواران مد نظر قرار گرفت و این طرح در شورای ترافیک استان مطرح شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها برای اجرای این طرح همراهی داشتند و وظایف هر دستگاه مشخص شده است ،گفت: تلاش شده در این برنامه جامع تمام ابعاد ایمنی و ترافیکی شامل اعمال قانون، فرهنگ‌سازی و اقدامات مهندسی و ترافیک در نظر گرفته شود تا تمایل به تخلف ازبین برود.

وی با اشاره به نقش زنان در فرهنگسازی برای کاهش تصادفات رانندگی گفت: پلیس جنبه‌های مختلف بازدارندگی را دنبال می‌کند که پویش «تجربه‌ای به قیمت زندگی» جزئی از اقدامات فرهنگی است.

سرهنگ زارع بیان داشت: اکثر موتورسیکلت سواران بیمه دارند اما به دلیل نداشتن گواهینامه در زندان نمی‌توانند از مزیت‌های آن استفاده کنند در این راستا طرح صدور گواهینامه یک روزه اجرا شده تا برای راکبان موتورسیکلت هزینه ارزان‌تر و شرایط تسهیل‌تر شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره باینکه در حال حاضر گواهینامه موتورسواری به بانوان داده نمی‌شود، گفت: موتورسواری بانوان ممنوع است، همچنین در صورتی که بانوان موتورسواری داشته باشند، به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه