English

رییس دادگستری شهرستان کاشان:

حل مشکلات اتباع غیرایرانی نیاز به یک عزم همگانی دارد

رییس دادگستری شهرستان کاشان گفت: حل مشکلات حضور اتباع غیرایرانی در کاشان نیازمند یک عزم‌ همگانی بین مردم و مسئولان است و قوه‌قضائیه بر اساس قوانین پشتبانی لازم را انجام خواهد داد.

حل مشکلات اتباع غیرایرانی نیاز به یک عزم همگانی دارد
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،سیدعلی مرتضوی فارسانی در نشستی با اهالی لتحر کاشان اظهار داشت: موضوع اتباع غیرایرانی یکی از دغدغه‌های مسئولان کاشان بوده و از ریزترین مسائل آن آگاه هستیم و در جلسات متعدد شهرستان بویژه در شورای تامین درباره معضلات آن همواره بحث می شود.

وی با اشاره آیه شریفه قرآن کریم که آمده است خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند، افزود: بخشی از حل مشکلات یک‌ منطقه به خود مردم باز می گردد که با عدم بکارگیری اتباع غیر مجاز در مزارع و کارخانه ها و اجاره ندادن خانه های خود زمینه ساز تغییر یک‌بافت محلی و اجتماعی نشوند.

رئیس دادگستری کاشان تاکید کرد: طبق قانون خرید و فروش اموال غیرمنقول با هر تبعه غیر ایرانی ممنوع است و مردم در این زمینه باید آگاهی های لازم را داشته باشند.

مرتضوی درباره برخورد با فروشندگان مواد مخدر در مناطق کاشان گفت: نیروی انتظامی و قوه قضاییه برای برخورد با این افراد همواره تلاش می کنند ولی شهروندان تأثیرگذار با همکاری خود می توانند برای حل این موضوع حمایت های لازم را از ماموران در انجام ماموریت هایشان انجام دهند.

رئیس دادگستری کاشان در ادامه تصریح کرد: شهروندان کاشانی باید به این باور برسند برای اصلاح شهر و محله زندگی خود از هرگونه ناهنجاری آنها هم باید نقش خود را ایفا کنند تا قوه قضاییه، نیروی انتظامی و دادستان به پشتوانه همراهی و همدلی آنها در اجرای قانون مصمم تر و پیگیرتر شوند .

مرتضوی فارسانی درباره نگرانی های مردمی از وضعیت پوشش نامناسب برخی از اتباع در برخی از مناطق بومی و سنتی شهر گفت: این کار نیاز به یک نهی اجتماعی دارد و ستاد امر و‌ به معروف شهرستان در این زمینه فعال است ولی در مواجه با این مسائل ایجاد بستر فرهنگی مناسب در جامعه و نقش خانواده ها در تربیت فرزندان اهمیت بسزایی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه