English

مخازن سدهای کشور به ۴۰ درصد پر با ۱۲ درصد افزایش موجودی رسید

حجم کل آب سدهای کشور با ۱.۸۰ میلیارد مترمکعب ورودی و ۳۳ درصد افزایش خروجی نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۱۹.۹۴ میلیارد مترمکعب رسیده است.

مخازن سدهای کشور به 40 درصد پر با 12 درصد افزایش موجودی رسید

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس آخرین آمار از ابتدای سال آبی 1402 تا 1403 و از ابتدای مهرماه 1.80 میلیارد مترمکعب ورودی مخازن سدهای کشور بوده که نسبت به 1.43 میلیارد مترمکعب رشد 26 درصدی نشان می دهد.

مدت مشابه سال گذشته به همین ترتیب 3.57 میلیارد مترمکعب خروجی سدها بوده که نسبت به 2.69 میلیارد مترمکعب در سال آبی گذشته 33 درصد افزایش داشته است.

حجم کل آب در مخازن سدها به 19.94 میلیارد مترمکعب رسیده که نشان دهنده افزایش 12 درصدی این شاخص نسبت به 17.87 مترمکعب در سال گذشته و پر شدن 40 درصدی سدهای کشور است.

آمارهای هفتگی حاکی از آن است که برخی از سدهای کشور مانند سدهای استان خراسان رضوی، سدهای اکباتان همدان و سدهای رودبال استان فارس به صورت تک رقمی پر شده اند.

از سوی دیگر 5 سد استان تهران دارای 339 میلیون مترمکعب ذخیره است که معادل 18 درصد پر شدن و 2 درصد افزایش ذخیره نسبت به سال قبل است.

ارتفاع کل بارندگی جوی کشور 12 میلی متر ثبت شد که نسبت به میانگین بلندمدت 14.8 میلی متری 19 درصد کاهش اما نسبت به 8.6 میلی متر بارندگی در مدت مشابه سال گذشته 39 درصد افزایش داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه