English

فراهم‌سازی زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری برای حل ناترازی برق

عضو سندیکای صنعت برق بر لزوم اصلاحات اساسی در زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تأکید کرد.

فراهم‌سازی زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری برای حل ناترازی برق
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، علی امین، عضو سندیکای صنعت برق، در حاشیه نمایشگاه صنعت برق در جمع خبرنگاران به چالش‌های سرمایه‌گذاری و تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: تحریم هزینه‌های زیادی برای برقراری ارتباط با کشورهای خارجی به همراه دارد و در صنعت برق، مشکلاتی در رقابت پذیری و هزینه‌ها به دنبال دارد.

وی در خصوص انرژی‌های تجدیدپذیر بیان کرد: سرمایه‌گذاری درخصوص انرژی های تجدید پذیر در ایران با مشکلاتی مواجه است و نگاه کارشناسی به این حوزه متأسفانه صورت نگرفته است.

عضو سندیکای صنعت برق تصریح کرد :در حال حاضر،با ناترازی ۱۹ هزار مگاوات در صنعت برق مواجه هستیم طی سالیان گذشته مسئولان می‌توانستند،این مشکلات را حل کنند .

وی به سرمایه‌گذاری‌های دولت قبل در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: دولت قبل ۲۰۰ هزار مگاوات سرمایه‌گذاری در این بخش کرده است، اما هنوز بستر سرمایه‌گذاری فراهم نشده است. قرار بود ۷ ماه پیش نیروگاه‌های خورشیدی به مدار بیایند، اما این امر محقق نشده است. با این مشکلات، نمی‌توان ناترازی برق را حل کرد. 

عضو سندیکای صنعت برق تأکید کرد: رفتارهایی که در دولت انجام می‌شود، خلاف صحبت‌های رهبری است و باید سازوکارهایی برای رفاه مردم ایجاد کنیم. زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در داخل و خارج باید فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد:با این شرایط پیش‌بینی می شود سال آینده قطعی برق در کارخانه‌های صنعتی به سه روز برسد و حل ناترازی برق تنها کار وزیر نیرو نیست و باید این مشکل توسط هر سه قوه حل شود.

عضو سندیکای صنعت برق بر لزوم انجام یک جراحی در منابع انسانی وزارت نیرو تأکید کرد و گفت: باید تفکر سنتی کنار گذاشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه