English

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام خبر داد؛

ایجاد ۳ ایستگاه الگویی پیش آگاهی آفات محصولات کشاورزی در شهرستان‌های ایلام، سیروان و مهران

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: ۳ ایستگاه الگویی پیش آگاهی آفات محصولات کشاورزی در شهرستان‌های ایلام، سیروان و مهران ایجاد شده است.

ایجاد ۳ ایستگاه الگویی پیش آگاهی آفات محصولات کشاورزی در شهرستان‌های ایلام، سیروان و مهران

اللهیاری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام اظهار داشت: ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برا ایجاد این ایستگاه‌ها هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این ایستگاه‌ها در شهرستانهای سیروان، مهران و ایلام راه‌انداری شده اضافه کرد: ایجاد این ایستگاه‌ها باعث کنترل کرم گلوگاه انار در باغات انار، کنترل کرم سیب در باغات سیب و کنترل برگخوار ذرت می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اضافه کرد: در این سایت های الگویی تمامی نکات فنی برای کنترل آفات مورد اشاره به اجرا در می آید و در طول اجرا ، کشاورزان از سایت های مذکور بازدید خواهند نمود تا با روش‌های نوین و به روز کنترل آفات فوق آشنا شوند.

اللهیاری بیان کرد: دستگاههای دیتالاگر نصب شده در این ایستگاههای اجرایی، اطلاعات دقیقی از زیست شناسی و مراحل رشدی آفات مورد نظر استخراج می کنند که در برنامه ریزی دقیق برای کنترل آنها مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه