English

محفل ادبی عصر شعر حسینی برگزار شد

به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و هفته‌ی احیای امر به معروف و نهی از منکر، محفل ادبی «عصر شعر حسینی» با حضور شاعران آیینی استان برگزار شد.

محفل ادبی عصر شعر حسینی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بیان کرد: اوج شجاعت و مقاومت را می‌توان در رفتار حضرت عباس(ع) و خود حضرت سیدالشهدا(ع) دید. بعد از شهادت امام حسین(ع) آن بزرگ‌منشی و عظمت که از حضرت زینب(س) نقل شده یک صحنه تکان‌دهنده است.تجلی این موضوع را می‌توان به وضوح در ادبیات آیینی دید.

وی ادامه داد: صحنه‌های عاشورا برای شاعران و نویسندگان دوستدار اهل بیت (ع) الهام دهنده است و همین باعث می‌شود آنها تلاش کنند وارد این وادی شوند و عاشورا را با بیان شعر بازگو کنند و باعث پویایی ادبیات عاشورایی در تمام ادوار شوند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاتمی، دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام بیان کرد: آنچه نیاز به توجه جدی دارد، این است که بدخواهان تشیّع، همواره در کمین انحراف جوانان نشسته‌اند. بیگانگان می‌دانند که اگر جوان‌ها ارتباط با مجالس مذهبی داشته باشند، دیگر نمی‌شود آنان را فریب داد. به همین جهت، رسانه‌های متعددی در حال فعالیت علیه اعتقادات مذهبی و جلسات عزاداری هستند.

حاتمی افزود: دشمنان ریشه گسترده و عمیق تشیع را نمی‌توانند از بین ببرند. دشمنان با توسل به جنگ نرم، قصد دارند مساجد و حسینیه‌ها را خلوت و حضور جوانان را در مجالس مذهبی کمرنگ کنند. اما جوانان مکتب سیدالشهداء (ع) با شناخت کافی از سیره ائمه (ع) با قدرت کامل در مقابل آنها ایستاده اند.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام تاکید داشت: یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین آموزش اخلاق به فرزندان، تذکر لسانی از طریق ادبیات و شعر است. بی شک طراوت و لطافتی که شعر به دلیل وجود وزن و ظرافت های بدیع دارد، بسیار برای نوجوانان جذاب تر از یک نصیحت و گفتگوی معمولی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه