English

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام:

پرداخت ۷٠میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به روستاهای فاقد دهیاری ایلام

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام از پرداخت ۷٠ میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به روستاهای فاقد دهیاری استان در یازده ماهه سال جاری خبر داد.

پرداخت ۷٠میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به روستاهای فاقد دهیاری  ایلام
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، عزیزاله عباس‌پور مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام با اعلام این خبر اظهار داشت: درآمدهای مالیاتی استان پس از وصول، به خزانه کشور واریز و مطابق با قانون برنامه بودجه، صرف امور جاری و عمرانی کشور مثل ساخت سد، جاده، پارک و … می شود.

وی همچنین درباره مالیات بر ارزش افزوده افزود: بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، یک نهم از ۹ درصد عوارض مالیات بر ارزش افزوده به عنوان مالیاتِ سلامت، صرف توسعه امور بهداشت و درمان می‌شود. مابقی آن به نسبت مساوی سهم درآمدهای عمومی کشور و شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان است.

مدیر کل امور مالیاتی استان ایلام گفت: همچنین در این مدت توزیع  عوارض مالیات بر ارزش افزوده استان دو برابر افزایش یافته است.

عباس‌پور بیان داشت: امسال ۳۸۵ میلیارد تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه شهرها و روستاهای استان اختصاص یافته، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۷۳ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: از این مبلغ ۲۱۸ میلیارد تومان به شهرداری‌ها، ۸۲ میلیارد تومان به دهیاری‌ها، ۷ میلیارد تومان به روستاهای فاقد دهیاری، ۳۰ میلیارد تومان به امور عشایری، و ۴۸ میلیارد تومان به وزارت کشور جهت امور عمرانی شهرها و روستاهای استان اختصاص یافته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام یادآور شد: خوشبختانه با انتقال پرونده مالیاتی شرکت نفت و گاز غرب، سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات این شرکت برای توسعه شهرها و روستاهای استان اختصاص می یابد.

وی توضیح داد: بر اساس قانونِ مالیات بر ارزش افزوده، یک نهم از ۹ درصد عوارض و مالیات بر ارزش افزوده به عنوان مالیاتِ سلامت، صرف توسعه امور بهداشت و درمان می شود. مابقی آن به نسبت مساوی سهم درآمدهای عمومی کشور و شهرداری‌ها و دهیاری‌های استانهاست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه