English

مدیر کل امور مالیاتی استان ایلام:

تمامی صاحبان مشاغل ملزم به ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی هستند

مدیر کل امور مالیاتی استان ایلام با بیان اینکه تمامی صاحبان مشاغل ملزم به ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی هستند گفت: امکان تکمیل اظهارنامه مالیاتی برای افرادی که در سامانه ثبت نکرده و صورت حساب ارسال نکنند وجود ندارد.

تمامی صاحبان مشاغل ملزم به ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی هستند
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، عزیزالله عباس پور مدیر کل امور مالیاتی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان گفت: این مهم در پی تلاش‌های استاندار، نمایندگان و ... محقق شد و این مبالغ جهت تجهیز ماشین‌آلات شهرداری‌ها و تکمیل زیرساخت‌های استان و... هزینه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با انتقال پرونده مالیاتی شرکت نفت و گاز غرب، سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات این شرکت برای توسعه شهرها و روستاهای استان اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: ۴۰ تا ۵۰ درصد درآمدهای مالیاتی استان از محل فروش منابع نفتی و گازی و مالیات این شرکت‌ها تامین می‌شود.

این مسئول به میزان عوارض پرداختی به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستای فاقد دهیاری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۲۰۳ میلیارد تومان در سال گذشته پرداخت شد و در سال ۱۴۰۲ نیز ۴۲۹ میلیارد تومان به عنوان عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تقسیم شده است که از رشد قابل توجه ۲۱۲ درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان به استقرار پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان اشاره کرد و افزود: اجرای این قانون به رفع بسیاری از چالش ها کمک خواهد کرد زیرا پس از اجرا مودیان مکلفند از طریق این سامانه صورت حساب الکترونیک ارسال کنند و پس از تایید خریدار مالیات آنها محاسبه می شود.

وی به عدم امکان تکمیل اظهارنامه مالیاتی برای افرادی که در سامانه ثبت نکرده و صورت حساب ارسال نکنند اشاره کرد و افزود: همچنین ۳۰ درصد جریمه غیرقابل بخشودگی نیز برای این افراد اعمال خواهد شد.

عباس پور از تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه دوره چهارم ارزش افزوده سال جاری تا پایان فروردین خبر داد و افزود: از مودیان محترم تقاضا داریم با تکمیل این اظهارنامه از اعمال هرگونه جرائم مالیاتی پیش‌گیری نمایند.

وی تعداد مشاغل و اظهارنامه تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۱۴۰۰ را ۲۵ هزار و ۶۰۶ و در سال ۱۴۰۱، ۲۸هزار ۶۳۳ مورد عنوان کرد.

عباس پور در پایان با بیان اینکه۷هزارو ۹۰۰ اظهارنامه عادی خارج از تبصره ۱۰۰ در سال ۱۴۰۰ ثبت شده افزود: ۱۲هزارو ۱۰۳ مورد اظهارنامه عادی نیز در سال ۱۴۰۱ از مودیان ثبت و اخذ شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه