English

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام:

فعالیت ۱۱۷ غرفه نوروزی عرضه صنایع‌دستی در ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد سفرهای نوروزی استان ایلام گفت: ۱۱۷ غرفه صنایع‌دستی و سوغات‌محلی برای ایام نوروز در نقاط مختلف استان دایر می‌شود.

فعالیت ۱۱۷ غرفه نوروزی عرضه صنایع‌دستی در ایلام
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، فرزاد شریفی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام اظهار کرد: عمده این نمایشگاه‌ها در مناطقی است که بیشترین گردشگر را جذب می‌کند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام افزود: در این نمایشگاه‌ها انواع محصولات و هنرهای دست‌سازه، تولید هنرمندان صنعتگر استان در معرض دید بازدیدکنندگان و گردشگران قرار می‌گیرد.

شریفی ادامه داد: نمایشگاه نوروزی صنایع‌دستی و سوغات‌ محلی شهرستان ایلام در محوطه قلعه والی ۴۳ غرفه و ۲ سیاه‌چادر و مشارکت ۷۳ صنعتگر هنرمند از امروز فعالیت خود را آغاز کرد. 

وی اضافه کرد: در بحث نشاط اجتماعی گردشگران و مسافران نوروزی نیز نوروزگاه‌ها در شهرستان‌های مختلف استان برپا می‌شود.

دبیر ستاد سفرهای نوروزی استان ایلام بیان کرد: در این نوروزگاه‌ها برنامه‌های شاد و مفرح با حضور هنرمندان بومی و ملی برای گردشگران و مسافران نوروزی در دستور کار قرار دارد.

شریفی در ادامه اظهار کرد: باتوجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با عید نوروز، به تمام گردانندگان سیاه‌چادرهای نوروزی مستقر در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، نوروزگاه‌ها و تمام غذاخوری‌ها دستورالعمل‌های متناسب با ماه رمضان ابلاغ شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و دبیر ستاد سفرهای نوروزی استان ایلام افزود: پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی و تورهای سیاحتی تنها در فضاهای محصور و دور از چشم عموم باشد.

وی یادآور شد: گردشگران و مسافران نوروزی هم با رعایت شئونات ماه رمضان، خوراکی‌های مورد نظر خود را در فضاهای محصور از قبل تعبیه شده میل کنند.

شریفی ادامه داد: عرضه مواد خوراکی و تناول آن در فضاهای آزاد باتوجه به ماه مبارک رمضان ممنوع است.

دبیر ستاد سفرهای نوروزی استان ایلام بیان کرد: انتظار می‌رود عرضه‌کنندگان غذاها و خوراکی‌های نوروزی و گردشگران، برابر دستورالعمل‌های ابلاغی، شئونات ماه رمضان را رعایت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه