English

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام خبر داد؛

برگزاری کارگاه آموزشی سواد آبی و راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب

کارگاه آموزشی سواد آبی و راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب با حضور اکبر حیدری، مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در انتقال خون ایلام برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی سواد آبی و راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، حیدری مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به اهمیت و لزوم صرفه جویی در مصرف آب افزود: در این راستا باید گفت که مطلوب بودن بارندگی‌‌‌ها و سرریز شدن سدن ایلام لزوما به معنی وضعیت مطلوب تامین آب شرب  نخواهد بود  زیرا علاوه‌‌‌بر موجودیت آب، وجود زیرساخت‌‌‌های مربوط از جمله خطوط آبرسانی و انتقال، مخازن، تصفیه‌‌‌خانه‌‌‌ و به‌‌‌طور کلی شبکه توزیع مناسب در تامین آب شرب موثر بوده و وجود مشکلاتی در زیرساخت‌‌‌ها، تامین آب شرب با کیفیت مناسب را با محدودیت مواجه خواهد کرد. 

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان با تاکید بر اینکه شرکت آبفای استان با حداکثر توان و ظرفیت خود در حال انتقال آب از سد به شهر ایلام است، تاکید کرد: باید به این نکته توجه داشت که در هر شرایطی صرفه جویی در مصرف یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه داشت.

حیدری با بیان اینکه ارتقای سطح دانش و آگاهی خانواده ها برای بهینه مصرف کردن آب یکی از مهم ترین برنامه های آموزشی شرکت آب و فاضلاب است، عنوان کرد: بحث آموزش یکی از ارکان مهم فرهنگ سازی در مصرف بهینه همه حامل های انرژی است.

وی با بیان اینکه آب، میراث آیندگان است یاد آور شد: در هر دقیقه دوش گرفتن، بین ۲۰ تا ۴۰ لیتر آب مصرف می شود، حال اگر جمعیت شهر ۲۰۰ هزار نفری ایلام، روزانه یک دقیقه از این زمان را کوتاه و در مصرف آب صرفه‌جویی نمایند، در شبانه روز ۴ میلیون لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی می شود که با این مقدار صرفه‌جویی، سه چاه آب از چاه‌های شهر ایلام از مدار خارج خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه