English

فرماندار چوار خبر داد؛

پایان رقابت های جشنواره بازی‌های بومی محلی در شهرستان چوار

فرماندار چوار گفت: جشنواره بازی‌های بومی و محلی در سطح این شهرستان، روز دوشنبه چهارم تیرماه در زمین فوتبال شهدای چوار ۶۵ به کار خود پایان داد.

پایان رقابت های جشنواره بازی‌های بومی محلی در شهرستان چوار
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، ابراهیم یعقوبی فرماندار چوار در اختتامیه این مسابقات اظهار داشت: ظرفیت های زیادی در ورزش های روستایی و عشایری نهفته است و مقام معظم رهبری در دیدار مسؤلان ارشد کشور، بر احیاء و ترویج بازی‌های بومی محلی تأکید داشتند که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت ویژه ای است که ورزش های روستایی و عشایری در سطح کشور دارد.

وی افزود: در میان ساکنین مناطق روستایی استعدادهای بسیاری وجود دارد که در صورت حمایت مطلوب می توانند به موفقیت های چشمگیری دست یابند.

فرماندار چوار گفت: توسعه ورزش در مناطق روستایی و عشایری و قرار گرفتن بازی‌های بومی محلی در جایگاه حقیقی خود مستلزم حمایت‌های بیشتر از فعالان این حوزه است که با نگاه مثبت و اشراف دستگاه‌های مختلف در سطح کلان،محقق خواهد شد.

یعقوبی بیان داشت: بازی‌های بومی محلی که بعضاً حاوی خرده فرهنگ‌هایی است که از گذشتگان به جای مانده، جلوه‌ای از زیبایی‌های تمدن اصیل اسلامی ایرانی هستند و نهادهای مسئول که رسالت آن‌ها در حوزه فرهنگ و سلامت است می‌توانند با فعالیت در حوزه ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی روند دستیابی به اهداف عالیه سازمانی خود را سرعت بیشتری ببخشند.

وی ادامه داد: اقدامات رئیس جمهور شهید دستاوردهایی را برای ورزش به ارمغان آورد که نه تنها در تاریخ به یادگار خواهد ماند بلکه به حرکت جامعه ورزش به سوی پیشرفت و فتح قله های موفقیت شتاب بیشتری بخشید.

گفتنی است؛ رویدادهای اجتماعی و فرهنگی لیگ بازی های بومی و محلی روستاییان استان ایلام در مقدماتی بخش ها، نیمه نهایی شهرستان و فینال مرکز استان با همکاری سازمان های مردم نهاد و گروه های جهادی در ۳۷۵روستا با همکاری استانداری ایلام، سازمان امور اجتماعی کشور، فرمانداری ها، ادارات ورزش و هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی از ٢۶خرداد تا ۲۶تیر برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه