English

مدیرکل انتقال خون استان ایلام خبر داد:

مراجعه بیش از ۵ هزار نفر به مراکز انتقال خون ایلام در ۳ ماهه اول امسال

مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: در ۳ ماهه اول سال جاری، ۵ هزار ۲۳۹ نفر به مراکز انتقال خون استان ایلام مراجعه کرده‌اند.

مراجعه بیش از ۵ هزار نفر به مراکز انتقال خون ایلام در ۳ ماهه اول امسال
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، لیلی عاصم‌آبادی، مدیرکل انتقال خون استان ایلام با اشاره به عملکرد ۳ ماهه اول انتقال خون ایلام، گفت: میزان مراجعه‌کنندگان در ۳ ماهه اول امسال ۵ هزار و ۲۳۹ نفر بوده که از این تعداد ۴ هزار و ۳۳۳ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

وی افزود: سهم اهداکنندگان بار اول ۵۰۰ نفر، باسابقه هزار و ۳۱۲ نفر و مستمر ۲ هزار و ۵۲۱ نفر بوده که از این آمار سهم بانوان ۲۳۰ نفر است.

مدیرکل انتقال خون ایلام ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان‌های تابعه استان فاقد پایگاه انتقال خون ثابت هستند، ۱۰ تیم سیار خون‌گیری در نقاط مختلف استان با حضور در شهرستان‌های گوناگون، از ۴۵۰ نفر خون‌گیری کرده‌اند.

عاصم‌آبادی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی برای بیماران تالاسمی، هووفیلی، سرطانی و انجام اعمال جراحی؛ نیاز به گروه‌های خونی بیش از پیش احساس می‌شود و از همه مردم نوع‌دوست استان تقاضا داریم که برای اهدا خون به پایگاه انتقال خون ایلام مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: نیاز به گروه‌های خونی منفی از دیگر گروه‌ها بیشتر است، ضمن اینکه تعامل اکثر ادارات و دستگاه‌های اجرایی در مناسبت‌های مختلف مطلوب است.

مدیرکل انتقال خون ایلام، اظهار کرد: پروژه‌های احداث مراکز ثابت خون‌گیری در شهرستان‌های ایوان و دهلران با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در هفته دولت به بهره‌برداری خواهند رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه