English

مدیرکل امور عشایر استان ایلام خبر داد؛

اشتغال زایی برای ۱هزار و ۵۰۰ نفر با اجرای طرح پشم تا فرش

مدیرکل امور عشایر استان ایلام از اجرای طرح پشم تا فرش با تولید میانگین ۱۵۰۰ تن پشم و اشتغال‌زایی مستقیم بیش از ۱۵۰۰ نفر خبر داد.

اشتغال زایی برای ۱هزار و ۵۰۰ نفر با اجرای طرح پشم تا فرش
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، محمد جواد خانزادی مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: جامعه عشایری به عنوان سنگ زیربنای تولید، برخلاف نسبت جمعیتی پایین، نقش مهمی در امنیت، اقتصاد و استقلال کشور ایفا می‌کنند و به مثابه کانون‌های کوچک تولیدی، سهم بزرگی در توسعه همه جانبه دارند.

وی افزود: عشایر استان ایلام نیز از گذشته تا کنون نقش بی بدیلی در حفاظت از مرزها، تولید گوشت مصرفی، رونق گردشگری، تولید صنایع دستی و محصولات دستباف، تولید محصولات دامی و کشاورزی، اشتغالزایی و رونق اقتصادی بر عهده دارند.

مدیر کل امور عشایری استان ایلام تصریح کرد: با توجه به نقشی که عشایر در جامعه بر عهده دارند؛ یقینا توسعه پایدار و همه جانبه و خدمت رسانی به جامعه عشایری جزو وظایف همه دستگاه ها است که باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

خانزادی با بیان اینکه تامین برق یکی از مشکلات عشایر در استان ایلام است؛ گفت: به دنبال رفع مشکل عدم دسترسی به برق عشایر ایلامی، تلاش شده تا از ظرفیت پنل‌های خورشیدی استفاده شود و با تلاش‌های مسئولان مربوطه وه به ویژه مشارکت شرکت توزیع نیروی برق ۴۴۵ دستگاه پنل‌ خورشیدی در بین عشایر استان ایلام توزیع شده است.

مدیر کل امور عشایری استان با اشاره به اینکه زنان عشایری تاثیر به سزایی بر اقتصاد خانواده دارند؛ افزود: در راستای اشتغالزایی و کار آفرینی برای بانوان اقداماتی از قبیل اشتغالزایی برای 87 نفر از زنان عشایر سرپرست خانوار با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال و همچنین برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات عشایری در آذر ماه برای اولین بار در استان صورت گرفته شده است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات اداره کل امور عشایری استان می توان به اجرای طرح پشم تا فرش با تولید میانگین ۱۵۰۰ تن پشم و اشتغال‌زایی مستقیم بیش از ۱۵۰۰ نفر اشاره کرد که از خروج پشم خام و با کیفیت استان به دیگر نقاط کشور جلوگیری می کند.

خانزادی تصریح کرد: به منظور رفع مشکل تامین آب شرب عشایر استان ایلام نیز 1435 مترمکعب آبرسانی به صورت سیار در روز و احیای پروژه تامین آب عشایر کولک در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه راه های عشایری یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های معیشتی جامعه عشایر به شمار می‌روند؛ گفت: در راستای رفع مشکلات راه های عشایری، در سال 1402 بالغ بر 1950 کیلومتر از ایل راه ها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته اند.

مدیر کل امور عشایر استان ایلام در پایان بیان کرد: توزیع ۵۲۰ تن آرد در بین عشایر بصورت ماهیانه و مستمر، برگزاری کلاس های آموزش ترویجی ۶۸۰۰ نفر در راستای توانمند سازی و مهارت آموزی عشایر، توزیع نهاده های دامی 4800 تن، انجام پروژه های مطالعاتی گردشگر محور در شهرستان های بدره و دره شهر برای اولین بار در کشور بصورت پایلوت، تجهیز ۴ دستگاه ناوگان آبرسانی سیار، خرید ۲ دستگاه ادوات راهسازی، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به عشایر، افزایش 800 تنی میزان تولید گوشت قرمز و راه اندازی پل و آبنمای تعل وگیلانه ایوان ، پل و آبنمای کمانه کبود چوار ، پل و آبنمای چم سرخ دهلران ، پل گرازان آبدانان و پل و آبنمای زمیه ملکشاهی در دولت سیزدهن از دیگر اقدامات و خدمات بارز اداره کل امور عشایر استان ایلام است‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه