English

فرماندار چوار خبر داد؛

توسعه زیرساخت‌ها در شهرستان چوار طی ۳ سال گذشته

فرماندار شهرستان چوار گفت: طی ۳ سال گذشته اقدامات مطلوبی جهت توسعه زیرساخت ها در شهرستان چوار انجام شده است.

توسعه زیرساخت‌ها در شهرستان چوار طی ۳ سال گذشته
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، ابراهیم یعقوبی فرماندار چوار در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار، گفت: طی ۳ سال گذشته اقدامات مطلوبی جهت توسعه زیرساخت ها در شهرستان چوار انجام شده و اعتبارات نیز رشد مطلوبی داسته اند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته ورود بودجه به شهرستان چوار نسبت به گذشته رشد داشته و امسال برای عمران و آبادانی این شهرستان 187 میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده است، افزود: پروژه‌هایی همچون زمین فوتبال شهدای چوار، مسجد جامع و رانش زمین، از جمله پروژه‌هایی هستند که امسال از لحاظ تخصیص بودجه و اعتبار مورد توجه قرار گرفته اند‌.

فرماندار چوار با بیان اینکه در طول سه سال اخیر برای تکمیل مسجد جامع شهر چوار 270 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است، گفت: این پروژه پس از 12 سال تکمیل و در اربعین امسال مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

یعقوبی با اشاره به اینکه پروژه آب رسانی حوزه مرکزی 56 کیلومتر تا روستای پارده انجام گرفته است، گفت: این طرح در قالب جهاد آبرسانی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی ( ع ) اجرا شده و مرحله دوم این پروژه تا گردنه تجریان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در تمام روستاها مرحله دوم مخازن و لوله گذاری صورت گرفته است، افزود: حدود 13 کیلومتر خط انتقال باقی مانده است که با تکمیل این طرح مشکل کم آبی حوزه میانی و بخش بولی مرتفع خواهد شد.

فرماندار چوار با اشاره به اجرای طرح هادی در اکثر روستاهای شهرستان چوار در سه سال گذشته، افزود: برای اجرای طرح در مابقی روستاها نیز به جد پیگیر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته در شهرستان بیش از 900 میلیارد ریال اعتبار در حوزه راه های استان برای رفع نقاط پرحادثه، نیوجرسی و آسفالت و غیره، هزینه شده است، افزود: جاده ریزه بند _ بانخشک با اعتباری بالغ بر 530 میلیارد ریال توسط پیمانکار در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر فرمانداری پیگیر مطالبات مسائل مردم بوده است، گفت: همچنین از اقدامات و تلاش های نماینده‌ اسبق استان در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات شهرستان چوار کمال تقدیر را داریم.

یعقوبی با بیان اینکه در بحث نهضت ملی مسکن متاسفانه دانشگاه ایلام همکاری لازم را نداشت، گفت: این مهم که فعلا به تعویق افتاده است، در جلسه شورای مسکن استان نیز مطرح شد.

وی ضمن تقدیر از شهردار و اعضای شورای شهر چوار در راستا ارائه خدمات به شهرستان، گفت: تقویت ناوگان شهرداری در این دوره در چهل ساله اخیر بی‌نظیر است.

فرماندار چوار گفت: خوشبختانه وحدت خوبی بین اعضای شورا و شهردار حاکم بوده و کارهای خوبی در سطح شهر صورت گرفته است.

شهردار چوار نیز در این جلسه ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه در سایه تعامل شهرداری و شورای اسلامی شهر اتفاقات مثبتی در حوزه عمران شهر چوار صورت گرفته است، گفت: این اقدامات در 2 محور مطالبات مردمی و شاخص های عمران شهری صورت گرفته است.

عبدالحسین اسفدار با اشاره به جاده سلامت با 90 درصد پیشرفت فیزیکی، افزود: این پروژه با 6 هزار مترمربع مساحت به عنوان یکی از مطالبات عمومی مردم و در راستای ترویج فرهنگ ورزش همگانی با هفت میلیارد تومان در حال اجرا و در مراحل پایانی است.

وی به پروژه ساماندهی بلوار شهر در دو لاین به مساحت 3400 متر به عنوان دیگر پروژه عمرانی اشاره داشت و گفت: لاین اول آن با مبلغ 4 میلیارد اجرا شده و لاین دوم نیز با همین مبلغ توسط پیمانکار در روزهای آینده آغاز خواهد شد.

شهردار چوار با اشاره به آغاز پروژه ی پارک بوستان کتاب با 8400 متر مربع در سال گذشته، گفت: در این پروژه با 70 درصد پیشرفت فیزیکی، 2300 مترمربع جدول گذاری، سه مجموعه آب نما، ایجاد روشنایی و اجرای شبکه ی آب و برق در حال انجام است.

وی با بیان اینکه جهت تکمیل این پروژه مبلغ 60 میلیارد ریال نیاز است، گفت: در تلاشم این طرح نیز ظرف دو ماه آینده تکمیل شود.

شهردار چوار به اجرای 3 مرحله آسفالت معابر شهر چوار اشاره داشت و افزود: هم اکنون بیش از 2 هزار تن آسفالت در حال اجراست و در این حوزه‌ ( آسفالت) بیش از 80 میلیارد ریال از محل کمک های سازمان، محل کمک های اعتبارات تملک دارایی و از منابع داخلی در حال انجام است.

وی با اشاره به ساماندهی وضعیت آرامستان گفت: اقدامات اولیه برای توسعه، ایجاد سایبان و قطعه بندی آرامستان به عنوان یکی از مطالبات به حق مردم شهر چوار انجام گرفته است و با مشخص شدن پیمانکار این پروژه نیز اجرا خواهد شد.

اسفدار ادامه داد: 78 میلیارد ریال از محل کمک های سازمان، اعتبارات تملک دارایی و محل منابع داخلی برای ایجاد و اجرای پروژه سایبان در مساحت 1200 مترمربع پیش بینی شده است.

شهردار چوار با اشاره به دستور العمل ابلاغی سازمان شهرداری‌ها مبنی بر تقویت بازارچه های محلی در شهرستان ها و شهرها توسط شهرداری گفت: در این راستا 10 دهنه مغازه در حریم خیابان اصلی با مبلغی بالغ بر 15 میلیارد ریال از محل منابع داخلی ایجاد شده است، که با توجه به استقبال مردم فاز دوم آن نیز اجرا خواهد شد.

وی گفت: در حوزه‌ درآمدی و ارتقای سطح خدمات رسانی به مردم، ماشین آلاتی با مبلغ 200 میلیارد ریال با همراهی و همکاری اعضای شورای شهر چوار از منابع داخلی و کمک های سازمان خریداری شده است.

شهردار چوار این ماشین آلات برای خدمات‌ رسانی در حوزه‌ شهری و همچنین در جهت درآمد پایدار خریداری شده است، گفت: از محل اعتبارات کمک سازمان و منابع داخلی یک دستگاه کمپرسی و از محل اعتبارات اربعین نیز یک دستگاه تانکر آب در راستای آبیاری فضای سبز و آبرسانی در ایام اربعین خریداری شده است.

اسفدار با اشاره نبود باکس زباله در سطح شهر چوار گفت: همچنین در این راستا 40 دستگاه باکس زباله نیز خریداری شده است.

شهردار چوار به پارک بهمن آباد اشاره داشت و گفت: این پروژه به عنوان یکی از مطالبات مردم محله بهمن آباد در مرحله اول 10 میلیارد ریال برای خاکبرداری و دیوار سنگی از محل منابع داخلی هزینه شده است و 15 میلیارد ریال از محل کمک های دولت در حوزه بنیاد مسکن در حال اجراست.

وی گفت: همچنین شهرداری علاوه بر عمران شهری اقداماتی در حوزه زیباسازی، فعالیت در مناسبت ها و مراسمات نیز انجام داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه